Hej!

Har bott i mitt nya hus i mindre än ett år och har tyvärr ingen större kunskapa alls, utan har snarare tummen mitt i hand.

Har någon manick som heter Hague WaterMax som jag antar är till för att rena vattnet.

I natt vid 3-tiden reagerade jag på att vattnet var äckligt. Brukar annars ha väldigt gott vatten. Det var dessutom extremt salt och luktade. Gick till min WaterMax och såg att det var extremt lite salt i den, kanske bara någon decimeter från botten. Brydde mig dock inte om saltnivån inatt utan tryckte bara på "Regenerate" och gick och lade mig. Nu på morgonen hörde jag hur den fortfarande höll på.

Gick och lyfte på locket och såg då att allt salt var upplöst och att vattnet såg fördärvligt ut. Gick genast och fyllde på med 25 kg salt, drog ut kontakten och stoppade i den och den verkade påbörja någon ny genereringsprocess igen. Nu har det gått ca 1 timme, och vattnet ser fortfarande fördärvligt ut. Bifogar bild. 2s1np6v.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad tusan tror ni kan vara fel? Är det bara ha på mer salt? Ska åka in och handla det nu, men vad mer borde jag göra?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.