Det tror jag han fixar utan problem.

Vi får se om stoltheten står i vägen... fortsättning följer...

Duttarmajster
Jag har svårt att se några större fel på bilderna, ovsett om du lyckas få smeden att rätta något eller om du lyckas leva med det som är - så tycker jag det blir snyggt.

Jag är dock själv en jobbig petig jävel och om det var mitt räcke hade jag tvingat smeden göra om 10ggr innan jag blev nöjd antagligen hehe

Grovt hur många tusenlappar ligger prislappen på om man får fråga?

Lite lång fribärande sträcka med tanke på dimensionerna.
Räcket ser dock ut att vara rakt i underkant. I så fall är det inget häng.
Eftersom underkanten rimligen kommer att synas mot en plan yta med rak kant, är nog chansen större att avvikelser syns där.

Jo kan hända att konstruktionen är för ranglig, men sånt ska ju en smed veta.
Om det är rakt i underkant och hängmatta uppepå så måste ju fyrkantsjärnen vara olika
långa. Det tyder isf att man har anpassat bygget efter det som blivit krokigt ist f tvärtom.
Kostnad för detta räcke + 2 sidor på cirka 1,80 vardera + galv + montering, 15 + moms.

jo är det smeden som konstruerat är han ju ansvarig men ofta får man en färdig ritning som nån gjort och som man ska följa och inte alla vill börja diskutera konstruktionen med den som ritat utan tok gör som tok sa.

richardtenggren
Fast ritningen kan ju vara på färdig produkt, på jobbet ritar vi färdig produkt, då vägen dit kan skilja beroende på vilken produktionsenhet som används. Så ansvaret ligger istället hos produktionsteknik på aktuellt PU att ta hänsyn till formförändringar vid värmebehandling osv..

Helt klart ska räcket vara rakt vid leveransen sen hur länge det håller sig rakt är en annan sak.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.