Btw tips är att se till att låsmekanismen går riktigt lätt, då drar den mycket mindre ström. Ändå har jag hittills inte behövt bya batteri så verkar räcka länge.

Tack för ditt svar och kul att höra, lutar åt den kombinationen då Yale mfl är lite för moderna i utseendet för vår dörr

L William85 skrev:
Tack för ditt svar och kul att höra, lutar åt den kombinationen då Yale mfl är lite för moderna i utseendet för vår dörr
Japp. Yale etc är betydligt krångligare också då man måste plocka ur hela kasetten osv. Dessutom har jag hört att yale krånglar massa. Danalock är bra eftersom man behåller den fysiska nyckeln så man kan förvara en sådan i kombinationslåst nyckelskåp på gömd plats utomhus, typ denna

https://www.buildor.se/habo-nyckelskåp-103#17359

• Gilla
W_Johan
  • Laddar…
Funkar din danapad fortfarande bra?
Jag får slå koden många gånger innan det funkar. Funderar på om jag ska köpa ny danapad eller bytta till helt annat märke av lås:sweat:
(Har haft mitt i några år nu)

K Kvarnapajken skrev:
Funkar din danapad fortfarande bra?
Jag får slå koden många gånger innan det funkar. Funderar på om jag ska köpa ny danapad eller bytta till helt annat märke av lås:sweat:
(Har haft mitt i några år nu)
Hej! Min danapad och danalock fungerar fortfarande jättebra. Är grymt nöjd! Har inte enns bytt batteri än :) Min har aldrig krånglat med koden. Dock, om någon annan slått en siffra innan så kan man behöva trycka på lås upp först innan man slår själv. Men detta är samma på alla lås, man måste slå rätt kod och inget annat. Lycka till!

T the_warpi skrev:
Hej! Min danapad och danalock fungerar fortfarande jättebra. Är grymt nöjd! Har inte enns bytt batteri än :) Min har aldrig krånglat med koden. Dock, om någon annan slått en siffra innan så kan man behöva trycka på lås upp först innan man slår själv. Men detta är samma på alla lås, man måste slå rätt kod och inget annat. Lycka till!
T the_warpi skrev:
Okej tack

Tänkte bara återkoppla att jag nu behövde byta batterier, dvs 3 år och 3 månader efter installation. Tycker jag var rätt bra att de höll så länge :) Låser fungerar klockrent fortfarande. Jättenöjd!

• Gilla
sevenfifty och 1 till
  • Laddar…
Nu ca 5 år och 3 månader senare så har danalocken börjar krångla. danapad fungerar bra men danalock (den som låser på insidan) tappar kalibreringen så att låset inte öppnar helt. Efter att jag kalibrerat om så fungerar den en vecka till och sedan tappar den igen. Jag har bytt batteri så det är inte problemet. Känns lite som planerat åldrande men vad vet jag. Skall skaffa ett nytt danalock nu då man inte klarar sig utan och sedan ska jag ta kontakt med kundtjänst. Blir de inge bra svar där så får de bli att mecka lite och se om man kan komma på vad felet är. Kan så klart vara något mekaniskt som kuggar över men låter inte riktigt så när man manuvrerar låset. Fick byta batteri nu också så har därför bytt batteri två gånger på 5 år, rätt bra tänker jag :)

• Gilla
Laxåplattan och 1 till
  • Laddar…
T the_warpi skrev:
Nu ca 5 år och 3 månader senare så har danalocken börjar krångla. danapad fungerar bra men danalock (den som låser på insidan) tappar kalibreringen så att låset inte öppnar helt. Efter att jag kalibrerat om så fungerar den en vecka till och sedan tappar den igen. Jag har bytt batteri så det är inte problemet. Känns lite som planerat åldrande men vad vet jag. Skall skaffa ett nytt danalock nu då man inte klarar sig utan och sedan ska jag ta kontakt med kundtjänst. Blir de inge bra svar där så får de bli att mecka lite och se om man kan komma på vad felet är. Kan så klart vara något mekaniskt som kuggar över men låter inte riktigt så när man manuvrerar låset. Fick byta batteri nu också så har därför bytt batteri två gånger på 5 år, rätt bra tänker jag :)
Köpte ett annat danalock på blocket men fick samma fel. Upptäkte sedan att om man vid kalibrering inte gör så som de säger, dvs, bara vrider vreder precis så att de låser och låser upp utan vrider det hela vägen så fungerar låset fint. Nu flera veckor in utan problem så hoppas på det. Har dock ett danalock över nu som jag inte behöver :)

• Gilla
123abc
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.