Har efter en ombyggnad av mitt badrum fått en litet "dödutrymme" i min klädkammare.
Utrymmet har de inte helt optimala måtten H2400 * D920 * B590.
Eftersom jag har två mindre barn med saker och prylar överallt är min tanke att använda det till någon form av förvaring.
Det som ställer till det är djupet (920). Om jag sätter upp fasta hyllor blir det inte smidigt att komma åt det som ligger längst in. Finns det glidlister som har det djupet/klarar tyngden som blir när jag drar ut hela hyllan? Eller finns det någon annan bra lösning?

Tack på förhand

Om det finns plats rakt utanför så kanske du kan göra någon sorts klädhängarrack som man kan dra ut och skjuta in. Typ "hästar" som de har i butiker.

duo_kladhastar.jpg

Redigerat:
Smart !!!

Hade inte en tanke på en sådan lösning.
Ska kolla om det kan fungera rent praktiskt. ( Fråga hon som bestämmer) ;)

Hon svalde ide`n.

Hur hittar jag en sådan? köper man eller bygger själv?

Googla på klädställning på hjul. Om du vill kan du bygga en själv av rundstav och div hyvlat virke. Vi hade en i hallen och den fungerade utmärkt.

Ikea har sådana klädställningar, i alla fall hade de det för ett par år sedan. Jag vet inte måtten dock, men det kan ju vara värt att kolla. Där finns ju också sådanadär "hyllor" med fack som man hänger på garderobsstänger, kan vara bra att komplettera med om ni vill förvara mer än bara hängande kläder.

Ytterligare ett alternativ är kanske att köpa en eller flera (bok)hyllor som du kan sätta hjul under. Det ska nog inte vara för höga hyllor då, kan bli skrangligt, men i utrymmet som blir över ovanför kan du kanske sätta en eller flera fasta hyllor där ni kan stuva undan täcken etc, till gästsängar, eller kanske skidor och pulkor?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.