Hej

jag ska lägga golv i ett rum som i ena ändan har en smal alkov. Först 90cm bred sendan 70 cm bred. Hur hade ni lagt golplankerna? Jag har lärt mig att inte skarva mindre bitar än 50cm, samt även att korta blankor måste skarvas - det går inte ihop…

kan jag lägga 90 respektive 70 cm plank utan skarv eller är det riska att det bongar utan skarven?? Om jag måste skarva, vart bör skarven gå?

tack
Martin

Bästa svaret

surris
M MartinS1980 skrev:
Hej

jag ska lägga golv i ett rum som i ena ändan har en smal alkov. Först 90cm bred sendan 70 cm bred. Hur hade ni lagt golplankerna? Jag har lärt mig att inte skarva mindre bitar än 50cm, samt även att korta blankor måste skarvas - det går inte ihop…

kan jag lägga 90 respektive 70 cm plank utan skarv eller är det riska att det bongar utan skarven?? Om jag måste skarva, vart bör skarven gå?

tack
Martin
Klart du kan lägga utan skarv.
Och du kan ha bitar på mindre än 500mm.

Jag hade nog lagt golvet längsgående istället för på bredden, beroende på hur resten av rummet ser ut.

surris surris skrev:
Klart du kan lägga utan skarv.
Och du kan ha bitar på mindre än 500mm.

Jag hade nog lagt golvet längsgående istället för på bredden, beroende på hur resten av rummet ser ut.
låter bra, då kör jag :)
golvet ligger öppet mot ett annat rum, vill att golvet ligger i samma riktning, annars hade jag också bytt längdriktning.

tack!

• Gilla
surris
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.