Hej!
Vi håller på att flytta in i ett hus och nu när vi helt plötsligt har mycket mer utrymme och fler badrum än i vår gamla sekelskifteslägenhet med wc- och duschskrubb om ca 1,5 kvm, så tycker man ju att det vore synd och skam om inte ungarna fick ett badkar att tvaga sig i. Huset är från 30-talet så det är möjligt att det stått ett badkar i källaren en gång i tiden, men i resten av huset är det ganska trånga utrymmen för dusch och wc. Samtliga badrum är också ganska nyrenoverade och således inget vi kommer att prioritera att lägga pengar på just nu för att göra om, så vi får försöka jobba lite med vad vi har till en början. I källaren har det ställts in ett basturum och bredvid finns en dusch och i det rummet tänkte jag mig också få in ett fristående badkar. Dessvärre är det väldigt trångt om plats på bredden. Duschen är nedsänkt så man kan inte knycka utrymme från den eftersom det inte finns någon jämn yta att placera karet på då.
Har för mig att jag sett såväl äldre som nyare mindre kar, lite i "barnstorlek", men när jag söker runt internet så hittar jag inte alls mycket... Korta badkar är inga problem, men jag vill ju ha ett smalt. Nu har jag tyvärr inte måttet i huvudet, men ju smalare desto bättre! Har hittat ett sittbadkar från Gustavsberg som är 650 brett, men behöver hitta ännu smalare.
Någon som har koll på var jag kan hitta ett mindre badkar, och då framförallt smalare?