Skall bygga en garderob mellan två rum. Då jag inte vill ta mer yta än nödvändigt med väggen skulle jag vilja få tips på hur väggen kan byggas.
Som ni ser på bilden nedan skall jag köra Ikea garderober mot det stora sovrummet. Mot andra håller skall jag köra en vägg. Är det möjligt att regla väggen med en liggande regel i botten (såga ur lite av klacken på garderoben) samt lägga en regel ovanför garderoben. Då fäster inte väggen mer än i över och underkant. Kanske även kan fästa med skruv i garderobernas kanter?
Tacksam för hjälp
Som ni ser på bilden nedan skall jag köra Ikea garderober mot det stora sovrummet. Mot andra håller skall jag köra en vägg. Är det möjligt att regla väggen med en liggande regel i botten (såga ur lite av klacken på garderoben) samt lägga en regel ovanför garderoben. Då fäster inte väggen mer än i över och underkant. Kanske även kan fästa med skruv i garderobernas kanter?
Tacksam för hjälp
Bygg väggen med 45*45 reglar, isolera gipsa och färdigt. Alternativet är ju att även sätta upp OSB-skivor med så att du kan fästa garderober mm vart du vill.L Lewdis skrev:Skall bygga en garderob mellan två rum. Då jag inte vill ta mer yta än nödvändigt med väggen skulle jag vilja få tips på hur väggen kan byggas.
Tacksam för hjälp
Att du skall behöva bygga in garderoben känns väl meningslöst? Tjänar kanske 5-10cm max
Bästa svaret
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 264 inlägg
Rekommenderar det här inlägget m.fl. från @Ramnemark när det kommer till att dela rum med garderober och se hur lite det kan bygga. Sen om de vänds åt samma eller olika håll är bara en smaksak.
P.s. Akta dig för att börja läsa den tråden. Gravt beroendeframkallande och lång som ett vårregn.
P.s. Akta dig för att börja läsa den tråden. Gravt beroendeframkallande och lång som ett vårregn.
ThanksNötegårdsgubben skrev:
Har följt den tråden från och till under lång tid. Detta hade jag dock missat.
Klicka här för att svara