Behöver smakråd vad vi skall ha för kakel i gästtoan, som är 3,5 m2 med dusch. Bred guldram på spegeln, 3-håls fransk kran. Det börjar bli bråttom, nu MÅSTE jag bestämma mig !

Förslag:

Ricordi 13 x 13, gräddvit, ljus brungult (avena) golv i samma serie.
(konradssons.com)

Pombalino 15 x 15, vit + ev. någon terrakottafärgad 10x10 platta på golvet, alternativt Ricordis 13x13 golvplatta.
(cchoganas.com)

Både är lite rustika med handgjord känsla. Ricordi dyrast :-( men finast tycker jag tyvärr.

A
Lite enklare om du hade lagt med länkar eller bilder så att man direkt vet vad man ska tycka till om :)

Jag tycket inte om det ljus brungula på golvet, men det är väk smak sak? Välj det du tycker om själv och som passar i dit hus.

Ja, om det skulle vara så lätt att bara ta det man tycker bäst om och som passar ens hus... Det är just för att jag inte vet vad som är snyggast som jag frågar ... Att se ett eller några kakel på pannå säger ganska lite om hur det blir i ett helt badrum och om det blir den stil man har tänkt sig. Och kakel byter man ju inte så ofta. Skulle vara kul om någon här på forumet har använt ovanstående kakel i badrum.

A
Nått sånt på golvet eller (försöker skapa mig en uppfattning)

Snyggt ! Nu blir jag avundsjuk, är det tvättstuga eller badrum/tvättstuga ? Vad heter plattorna på golv och vägg och varifrån ... ?
Jag får dock inte ha så stora golvplattor för plattsättaren.

T
Pius skrev:
Jag får dock inte ha så stora golvplattor för plattsättaren.
Vad är det för en kass plattsättare, det är ju bara att bygga fall med flytspackling.

tank77 skrev:
Vad är det för en kass plattsättare, det är ju bara att bygga fall med flytspackling.
Det är ju fallet som är problemet. Det går inte med för stora plattor.
Om man flytspacklat eller stockat ut bruk är ointressant, fallet är problemet vid stora plattor.

Är det ingen som har åsikt om Ricordi eller Pombalino kaklet ... ? Eller har förslag på liknande snyggt, rustikt, prisvärt med "hantverkskänsla".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.