Vi har (i princip...;-)) bestämt oss för massiva körsbärsluckor och svart granitskiva i köket. MEN - vad ska man välja som kakel och klinker, eller annat mtrl... Vilka färger? Jag är inne på någon ljus färg till kaklet.
Vårt kök är ganska litet så det blir inte så stora ytor varken väggkakel eller till golvet.

Tacksam för alla svar!
 
Klassiskt, ursnyggt, praktiskt då alla (i princip iaf.) accentfärger passar till, dessutom hållbart över tid då det inte är någon extrem trendfärgsättning ;)
Alltså mitt förslag......mvh/christina.

SpKo10345x345.jpg
 
Precis så hade jag tänkt från början, men maken tyckte det lät sjukhusaktigt med grått golv... svårt att förklara något utan att ha något att visa..
Så - tack så mycket! Vad jag kan se är det en väldigt ljus kakel på väggen och väggarna verkar också målade i samma nyans, eller?
Jag tycker det är jättesnyggt, kan det bli för mycket med så mycket färger?
Jag tänkte lägga likadant kakel i halle som ligger nästan i direkt anslutning, har en liten tunga med parkettgolv från vardagsrummet mellan köket o hallen.

Ska fixa i hallen också och blev jättetänd på din idé med en silverranka uppför trappan.
Med tanke på det så blir det ju perfekt med grå klinker även i hallen!
Vi har en jätteliten hall och det är inte mycket man kan göra åt den annars, så jag tyckte det var en kanonkul idé!

:-)

/Pia
 
Papi skrev:
Precis så hade jag tänkt från början, men maken tyckte det lät sjukhusaktigt med grått golv...  svårt att förklara något utan att ha något att visa..
Så - tack så mycket! Vad jag kan se är det en väldigt ljus kakel på väggen och väggarna verkar också målade i samma nyans, eller?
Jag tycker det är jättesnyggt, kan det bli för mycket med så mycket färger?
Jag tänkte lägga likadant kakel i halle som ligger nästan i direkt anslutning, har en liten tunga med parkettgolv från vardagsrummet mellan köket o hallen.

Ska fixa i hallen också och blev jättetänd på din idé med en silverranka uppför trappan.
Med tanke på det så blir det ju perfekt med grå klinker även i hallen!
Vi har en jätteliten hall och det är inte mycket man kan göra åt den annars, så jag tyckte det var en kanonkul idé!

:-)

/Pia
Det måste varit länge sedan maken var på sjukhus... där är de flesta golv numera i allsköns färger ;)

Mosaiken (5x5 cm) är vit och väggarna ljust grå, snyggt tycker jag, men väggfärgen kan man ju variera som man vill.... några fler bilder från samma kök finns på Kvänums hemsida.

Bladrankan i silverlasyr är verkligen jättesnygg...... låter jättefint med grå klinker till :)

MVH/Christina.
 
Tack ska ni ha! Jag visade bilden från Christina och han tyckte nog att det var snyggt iaf... ;-)
Verkar inte som om det behövs någon övertalning (på den fronten iaf).
Nu är det bara lite snack om att snygga till hallen som behövs. Har behov av lite idéer där också, men det får jag lägga in som en ny fråga...

Nu väntar vi bara på att köksgubben ska återkomma med ritningar - det är verkligen spännande! Vi tänkte först köra endast Siemens vitvaror (rostfritt), men fy va de är dyra.

Snart julafton!
//Pia
 
Ja, nu är det bestämt, det blir körsbärsluckor med granitbänskiva (helt svart) och grå klinker på golvet. Nu har vi däremot bestämt oss för att ha glas istället för kakel och håller som bäst på att bestämma vad vi ska ha bakom glaset...Det lutar åt foto i svartvitt med motiv över sundet mot Ven..(Öresund) Tror att det blir jättebra!

Vilken fog det blir är väl inte bestämt, men vet inte om en ljus fog är så bra i köket..känns som om den får ta ganska mycket skit.... ;-)

Väggarna funderar vi på att måla i en varmgrå nyans, vad tror ni om det?
Vill ha svarta möbler, men det är ju ett annat forum...

Tack!
Pia


 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.