Hejsan,
lite funderingar kring vår slutbesiktning som sker 8/11 (nästa måndag). :-/
Vi har valt att själv stå för spackling, målning/tapetsering, golvläggning och installation av kök vilket vi alltså skall göra efter den 8:e november.
Slutbesiktningen som skall göras nu är för att vi skall godkänna att husleverantören gjort allt enligt kontrakt och med rätt kvalitet.
Min fråga är alltså hur petig man är vid en sådan slutbesiktning?
Var går gränsen för befogad kritik och när är man för petig? ???
På vissa ställen är det lite väl ojämnt mellan två gipsskiveskarvar t.ex.
Under de flesta fönstrena är det en "glipa" på ca 2,5 cm från undersidan på fönsterbrädan(invändigt) till där gipsskivan börjar.
Litet skrapmärken på en av fönsterkarmarna (som skulle vara underhållsfria men som ju inte blir det då ytskiktet är avskavt)
Vi är i stort mycket nöjda och de "stora" problem som uppstått har vi påtalat efterhand och det har hela tiden lösts på ett bra sätt.
Tacksam för svar!
//Dougie