C Carinasb skrev:
Jag tycker ju det går stt ha roligare för pengarna
Fullt förståeligt. Men det är nog ännu mer tråkigt att betala för återställning av vattenskada. Badrum där man duschar i badkar eller duschkabin kan hålla mer än trettio år, men duschutrymmet i ditt (och många andras) badrum är mer av en riskfaktor.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Hus tomte
C Carinasb skrev:
kanske dags å flytta till en hyresrätt

hus kostar pengar att underhålla;)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hus tomte Hus tomte skrev:

För att hon inte vill slänga ut hundratusentals kronor på ett badrum som i stort är funktionellt?

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Hur länge har den här sprickan funnits? Kakelgolv med en markerad spricka nära en golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Hus tomte
J jonko skrev:
För att hon inte vill slänga ut hundratusentals kronor på ett badrum som i stort är funktionellt?
D förstår ja oxå
Inte roligt men ibland måste man slänga ut 200-300lax för sitt egna hus ska må bra

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hur länge har den här sprickan funnits? [bild]
Ja, är den nytillkommen så är det inget gott tecken i alla fall.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hus tomte Hus tomte skrev:

Jag är ganska säker på att TS undanber sig dryga svar, precis som alla andra. Det är ju rätt hål i huvudet att betala massor med pengar om man inte behöver eller vill. Eller hur?

TS ställde en fråga utifrån sin kunskapsnivå om det var möjligt att laga det fel hon upptäckt, det finns ingen anledning att racka ner på det.

• Gilla
  • Älska
Visan i mitt liv och 12 till
  • Laddar…
Hus tomte
mexitegel mexitegel skrev:
Jag är ganska säker på att TS undanber sig dryga svar, precis som alla andra. Det är ju rätt hål i huvudet att betala massor med pengar om man inte behöver eller vill. Eller hur?

TS ställde en fråga utifrån sin kunskapsnivå om det var möjligt att laga det fel hon upptäckt, det finns ingen anledning att racka ner på det.
sorry

Va inte meningen å låta så hård

• Gilla
Bangan och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
C Carinasb skrev:
Jag tycker det är fint fortfarande! Det är en vettig inställning att laga om det går (och behövs).

• Gilla
Visan i mitt liv och 6 till
  • Laddar…
Hur länge har den här sprickan funnits? [bild]
Den är fogad sedan länge. Det är inte där problemet var

C Carinasb skrev:
Den är fogad sedan länge. Det är inte där problemet var
Ok..

Var "slurpar" det då?

Jag kan väl också tycka att badrummet går att leva med, men jag hade nog ställt in en duschkabin eller enbart använt badkaret... Och börjat lägga undan pengar till att renovera....

• Gilla
Visan i mitt liv och 1 till
  • Laddar…
Skulle tro att ditt 'slurp' kom från golvbrunnen.
Lyft på locket och se om du kan få loss vattenlåset och tvätta rent alltihop i tvättstället.
Kör även med en flaskborste i avloppet så det blir "rent".

Vill man säkra upp ett äldre klickersgolv för att minska risken för fuktskador i duchen finns ju alltid möjlighet att lägga in ett duschkar. Det är i princip botten på en duschkabin, ca 10 cm hög som man ansluter till golvbrunnen.
Googla 'duschkar'. Används i princip överallt i syd/mellaneuropa. De vill inte ha klinker i dusch. Hade jag varit försäkringsbolag hade jag nog krävt detsamma ;)

• Gilla
olaandersson
  • Laddar…
J Jan_G skrev:
Skulle tro att ditt 'slurp' kom från golvbrunnen.
Lyft på locket och se om du kan få loss vattenlåset och tvätta rent alltihop i tvättstället.
Kör även med en flaskborste i avloppet så det blir "rent".

Vill man säkra upp ett äldre klickersgolv för att minska risken för fuktskador i duchen finns ju alltid möjlighet att lägga in ett duschkar. Det är i princip botten på en duschkabin, ca 10 cm hög som man ansluter till golvbrunnen.
Googla 'duschkar'. Används i princip överallt i syd/mellaneuropa. De vill inte ha klinker i dusch. Hade jag varit försäkringsbolag hade jag nog krävt detsamma ;)
Nej slurpet kommer inte from golvbrunnen. Det kommer av att några klinkers släppt troligen.

Ok..

Var "slurpar" det då?

Jag kan väl också tycka att badrummet går att leva med, men jag hade nog ställt in en duschkabin eller enbart använt badkaret... Och börjat lägga undan pengar till att renovera....
Redan sparat

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
C Carinasb skrev:
Nej slurpet kommer inte from golvbrunnen. Det kommer av att några klinkers släppt troligen.
Jo, exakt, men "problemet" är att du inte vet något om tätskiktet... Är det ett målat tätskikt kan de där plattorna som släppt tagit med sig tätskiktet...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.