Fullt förståeligt. Men det är nog ännu mer tråkigt att betala för återställning av vattenskada. Badrum där man duschar i badkar eller duschkabin kan hålla mer än trettio år, men duschutrymmet i ditt (och många andras) badrum är mer av en riskfaktor.C Carinasb skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 913 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 669 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 669 inlägg
Jag är ganska säker på att TS undanber sig dryga svar, precis som alla andra. Det är ju rätt hål i huvudet att betala massor med pengar om man inte behöver eller vill. Eller hur?Hus tomte skrev:
TS ställde en fråga utifrån sin kunskapsnivå om det var möjligt att laga det fel hon upptäckt, det finns ingen anledning att racka ner på det.
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 669 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 669 inlägg
sorrymexitegel skrev:
Jag är ganska säker på att TS undanber sig dryga svar, precis som alla andra. Det är ju rätt hål i huvudet att betala massor med pengar om man inte behöver eller vill. Eller hur?
TS ställde en fråga utifrån sin kunskapsnivå om det var möjligt att laga det fel hon upptäckt, det finns ingen anledning att racka ner på det.
Va inte meningen å låta så hård
Allvetare
· Västra götaland
· 10 913 inlägg
Skulle tro att ditt 'slurp' kom från golvbrunnen.
Lyft på locket och se om du kan få loss vattenlåset och tvätta rent alltihop i tvättstället.
Kör även med en flaskborste i avloppet så det blir "rent".
Vill man säkra upp ett äldre klickersgolv för att minska risken för fuktskador i duchen finns ju alltid möjlighet att lägga in ett duschkar. Det är i princip botten på en duschkabin, ca 10 cm hög som man ansluter till golvbrunnen.
Googla 'duschkar'. Används i princip överallt i syd/mellaneuropa. De vill inte ha klinker i dusch. Hade jag varit försäkringsbolag hade jag nog krävt detsamma
Lyft på locket och se om du kan få loss vattenlåset och tvätta rent alltihop i tvättstället.
Vill man säkra upp ett äldre klickersgolv för att minska risken för fuktskador i duchen finns ju alltid möjlighet att lägga in ett duschkar. Det är i princip botten på en duschkabin, ca 10 cm hög som man ansluter till golvbrunnen.
Googla 'duschkar'. Används i princip överallt i syd/mellaneuropa. De vill inte ha klinker i dusch. Hade jag varit försäkringsbolag hade jag nog krävt detsamma
Nej slurpet kommer inte from golvbrunnen. Det kommer av att några klinkers släppt troligen.J Jan_G skrev:Skulle tro att ditt 'slurp' kom från golvbrunnen.
Googla 'duschkar'. Används i princip överallt i syd/mellaneuropa. De vill inte ha klinker i dusch. Hade jag varit försäkringsbolag hade jag nog krävt detsamma![]()
Allvetare
· Västra götaland
· 10 913 inlägg