Hej forumet!
Tack för all hjälp, uppskattar att ni hjälper en nybörjare.
Jag skulle behöva en slipmaskin men såg att vinkelslip kan utföra samma funktion.
Jag skulle behöva en slipmaskin men såg att vinkelslip kan utföra samma funktion.
- Vilken adapter behöver man för att kunna montera sliprondell på en en vinkelslip? Kommer byggbutiker veta vilken adapter man behöver? Jag har en ganska standardvariant av vinkelslip, bilder nedan.
- Finns det smartare sätt att slipa en spacklad vägg än med vinkelslip+sliprondell?
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
För det första har du inte skyddet på plats, sätt dit det skyddet eller skaffa ett.
Det finns lamellskivor som passar rakt av i en vinkelslip.
Men i ditt fall kanske du ska köpa en "vanlig" slipmaskin.
Skicka en bild på ditt utgångsläge så kan vi hjälpa bättre.
/Workingclasshero
Det finns lamellskivor som passar rakt av i en vinkelslip.
Men i ditt fall kanske du ska köpa en "vanlig" slipmaskin.
Skicka en bild på ditt utgångsläge så kan vi hjälpa bättre.
/Workingclasshero
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Du kommer aldrig att få en vinkelslip att utföra samma arbetsuppgift som en "giraff" som du länkar till.
Bit ihop och köp en, eller slipa för hand.
Edit; tipset om att hyra är ju inte fel heller...
Bit ihop och köp en, eller slipa för hand.
Edit; tipset om att hyra är ju inte fel heller...
Redigerat:
En vinkelslip har normalt ett väldigt högt varvtal och är helt olämplig till att slipa, jämna till en vägg.L Lukas C skrev:Hej forumet!
- Vilken adapter behöver man för att kunna montera sliprondell på en en vinkelslip? Kommer byggbutiker veta vilken adapter man behöver? Jag har en ganska standardvariant av vinkelslip, bilder nedan.
- Finns det smartare sätt att slipa en spacklad vägg än med vinkelslip+sliprondell?
Maskiner går att hyra om det är ett engångsjobb, annars kolla på Jula, Biltema etc.
Klicka här för att svara