Husägare
· Småländska höglandet
· 5 621 inlägg
Tror Kvarnstrands jobbar i en något större skala.
Frawe Slipservice i Vetlanda slipar åt både privatkunder och företag. Många som lämnar dit sina grejer för slipning.
https://www.frawe.se/tjanster
Frawe Slipservice i Vetlanda slipar åt både privatkunder och företag. Många som lämnar dit sina grejer för slipning.
https://www.frawe.se/tjanster
D Daniel 109 skrev:B bergquist skrev:[länk]D Daniel 109 skrev:
Tack för tipset båda två, hade hoppats på hitta något lite närmare men Vetlanda kan absolut vara ett alterantiv om de kan ordna transport tillbaka annars blir det ToR 24 mil, två ggrSågspånPappspikEternit skrev:
Hör med något lokalt sågverk (som har klingsågar) snickeri, de borde lösa det som ingenting 🙂B bergquist skrev:
Kan tänka mig att det kostar lite fikabröd om du lyckas få tag på rätt person
Ja, vi har slipat dem själva i många år men tänkte det var dags att få iväg ett eller två av dem så de blir som "nya"
Hmm ja ett sågverk skulle man kanske kunna ringa... Ska höra med Södra där vi är kunder/medlemmar om de kan rek. Ett litet i närheten
Hmm ja ett sågverk skulle man kanske kunna ringa... Ska höra med Södra där vi är kunder/medlemmar om de kan rek. Ett litet i närheten
Prata med något lokalt mindre sågverk eller hantverkare. De har säkerligen koll på vilka som utför tjänsterna lokalt.
Tack för alla tips, ringde ett lokalt företag vi köpt mycket virke av när vi renoverat och de kunde rek. ett par företag i närheten, ska till ett av dem på måndag och lämna in mina klingor.D Daniel 109 skrev:
visste väll att detta forumet än en gång kunde hjälpa till, så tacksam!
Du har inte funderat på en klinga med hårdmetallskär?
Vi har tre klingor som alla behöver slipas mer eller mindre, en klinga håller för oss i ca 3-4 år så slipar vi upp alla så kan vi använda dem iaf 10 år till och då vet jag inte om vi kommer elda med ved längre 
Om 10 år kommer ni att vara glada att ni har vedeldningen kvar för då är det mest vedeldarna och några få riktigt rika som har råd att ha ordentlig värme inomhus.B bergquist skrev:
Klicka här för att svara