8 374 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
slipa tegelsten för att få den tunnare?
Jag håller på och lägger nya "åsar"(gamla åsarna sitter för glest så lägger nya(45x90mm) 90grader över de gamla) i ett av rummen i huset och nu har det dykt upp ett problem.
för att få den ena åsen att hamna i samma nivå som resten så måste jag minska ner höjden på en tegelsten som sitter inbyggd i skorstensmuren.
Går det att slipa ner dessa stenar med något eller vad krävs för att få till det?
att såga ur åsen så den blir tunnare är nog inte så bra för då håller den nog inte så värst bra.
Så går det att slipa en tegelsten och vad krävs för slipmaterial isåfall? eller om det krävs något annat, vad krävs isåfall?
för att få den ena åsen att hamna i samma nivå som resten så måste jag minska ner höjden på en tegelsten som sitter inbyggd i skorstensmuren.
Går det att slipa ner dessa stenar med något eller vad krävs för att få till det?
att såga ur åsen så den blir tunnare är nog inte så bra för då håller den nog inte så värst bra.
Så går det att slipa en tegelsten och vad krävs för slipmaterial isåfall? eller om det krävs något annat, vad krävs isåfall?
hej !vinkelslip med kormant, eller vanlig huggmejsel
det är ingen risk att hela stenen spricker då? för gör den det så måste jag göra mycket mera jobb med att mura fast i skorstensmuren :/
hej igen. svårt att svara på ,när man inte ser det hela.koromant klinga brukar funka,men ryker mycket.
Klicka här för att svara