Jag ska lägga nivålister i massiv ek i en lägenhet där diffarna mellan golvnivåerna spänner från 1-7 mm nivåskillnad. Skulle gärna använda Tarketts nivålister då de matchar med golvet, men problemet är att deras golvlister endast finns för 0 mm nivåskillnad eller +8 mm nivåskillnad, liknande verkar det vara hos andra tillverkare.
Funderar på att använda dessa men hyvla ner dem med handhyvel några mm så att nivåskillnaden stämmer mer överens med mina golv. Vad tror ni om denna lösning, eller är det kanske någon annan som har nåt bättre förslag?
Funderar på att använda dessa men hyvla ner dem med handhyvel några mm så att nivåskillnaden stämmer mer överens med mina golv. Vad tror ni om denna lösning, eller är det kanske någon annan som har nåt bättre förslag?
Du menar nåt sånt här? Där de röda linjer de olika golvnivåerna. Tror inte det funkar, då de bara är 6 mm höga totalhöjd vad det ser ut som, skulle också behöva bredare än 21 mm tyvärr...T Testarn skrev:
Aha! Jag missade att det var ett mellanrum mellan de olika nivåerna... annars hade det fungerat bra. Jag en liknande lösning där jag har 4-5 mm nivåskillnad mellan två golv och någon centimeters mellanrum.I Intelligence2 skrev:
Jag tog en bit planhyvlad ek som är 8 mm tjock och 60 mm bred och sen limmade jag dit en 8x8 mm bit på den och hyvlade ner till samma höjd som nivåskillnaden innan jag rundade av kanterna lite.
Till slut så limmade jag det på plats och det har funkat bra de tre år de suttit där.
Klicka här för att svara