Hej!
Vi har tänkt beställa in en golvslipning av golvet i bifogad bild.
Det vi eftersöker är - ljust och naturligt (synlig trä-ådring etc.)
Har läst att vissa behandlingar kan gulna efter ett tag.
Vilket utförande bör man föreskriva för att golvet håller sig ljust och naturligt så länge som möjligt?
Om någon har tips på bra golvslipare i Göteborgstrakterna är det mycket välkommet!
Tack på förhand!
Vi har tänkt beställa in en golvslipning av golvet i bifogad bild.
Det vi eftersöker är - ljust och naturligt (synlig trä-ådring etc.)
Har läst att vissa behandlingar kan gulna efter ett tag.
Vilket utförande bör man föreskriva för att golvet håller sig ljust och naturligt så länge som möjligt?
Om någon har tips på bra golvslipare i Göteborgstrakterna är det mycket välkommet!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand!
Tack för ditt svar!BirgitS skrev:
Ja det har jag märkt. De tre företag som lämnat offert har alla skrivit om vitpigmentering. Vad är anledningen bakom denna trend? En matt lack tycker jag spontant känns som ett bra val, men kanske är ute och cyklar.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 42 129 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 42 129 inlägg
Jag har uppfattat det som att vitpigmentering är till för att man inte ska se det naturliga gulnandet.Misacsson skrev:
För närvarande är det ett mode att man inte ska ha något som är gulaktigt, vare sig stockholmsvita väggar och snickerier eller naturligt gulnande golv. Det kommer säkert att ändra sig igen förr eller senare.
Jag undviker iofs gärna att det gulnar, då kanske en vitpigmentering är rätt väg att gå trots allt. Har även läst att lut-behandling ska minska gulnandet.BirgitS skrev:
Jag har uppfattat det som att vitpigmentering är till för att man inte ska se det naturliga gulnandet.
För närvarande är det ett mode att man inte ska ha något som är gulaktigt, vare sig stockholmsvita väggar och snickerier eller naturligt gulnande golv. Det kommer säkert att ändra sig igen förr eller senare.
Skulle dock behöva se lite bilder eller exempel så att vitpigmenteringen inte är "för vit" och förstör intrycket av ett naturligt trägolv. Visst borde diverse golvbehandlingar gå att se någonstans i Göteborg? Var bör man kika efter det?
Klicka här för att svara