Som de flesta projekt jag drar igång blir de mer omfattande än det från början var tänkt så även projekt garagegolv…

Hade bara tänkt måla det nu obehandlade garagegolvet men när jag tittade närmare på det såg jag att åratal av dubbdäck och salt och någon tidigare lagning innan jag ägde huset gjort golvet betydligt mer ojämnt än jag tidigare tänkt på och om jag målar det kommer förmodligen ojämnheterna synas ännu mera.

Min första tanke var att hyra en slipmaskin för betonggolv och jämna till det men så ikväll pratade jag med en granne som ifrågasatte mina planer och istället föreslog att jag skulle flytspackla hela ytan med 4-5mm flytspackel.

Har tidigare flytspacklat efter byte av avloppsrör i källaren men då bara rännor på några dm men det fick jag till helt ok.

Garagegolvet är helt plant och har inga brunnar som kräver fall. Är det svårt att få till en jämn yta med hjälp av flytspackel eller bör jag gå på min första tanke att slipa golvet istället?

Du behöver sannolikt gå över ytan med slip inför flytspackling. Kör på ett industrispackel så ska det säkert bli bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.