Tack. Detta Stain protection ska jag kolla upp. Antar att det är övermålningsbart. För övrigt så tycker jag nog att du gjort ett bra jobb. Hoppas jag fixar något liknandeR Ryssi skrev:
R
Raecer11
Nybyggare
· Västra Götaland
· 236 inlägg
Raecer11
Nybyggare
- Västra Götaland
- 236 inlägg
Jag ska gjuta betonggolv 50kvm den 3 november som ska slipas enligt HTC Bronze av fackman. Det kommer bli ett permanentboende.
Betonggolvet kommer alltså bli synligt och jag vill ju ha det så snyggt som det bara går.
Betongkvalitet:
C28/35 16 S5 VCT 0.6
Några synpunkter på betongval?
Hur ska glätning samt rivning gå till för bästa resultat? Kör man med helikopter?
Membranhärdare eller folie efter gjutning?
Sprickanvisning?
Tack!
Betonggolvet kommer alltså bli synligt och jag vill ju ha det så snyggt som det bara går.
Betongkvalitet:
C28/35 16 S5 VCT 0.6
Några synpunkter på betongval?
Hur ska glätning samt rivning gå till för bästa resultat? Kör man med helikopter?
Membranhärdare eller folie efter gjutning?
Sprickanvisning?
Tack!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Kalmar
· 3 043 inlägg
Du ska egentligen inte fråga här då alla har olika idéer om vad som är rätt brukar bli minst problem om firman som ska slipa får bestämma det men min egen önskan är att golvet ska glättas med helikopter (utan skiva) "lagom" mycket för att ett bronze kommer visa allt som du missat i gjutningen eftersom man polerar på befintlig yta man slipar alltså inte ner något nämnvärt
Så Bronze slipar man så pass lite. Det innebär att ytan måste vara helt perfekt då?Andreas_kalmar skrev:
Du ska egentligen inte fråga här då alla har olika idéer om vad som är rätt brukar bli minst problem om firman som ska slipa får bestämma det men min egen önskan är att golvet ska glättas med helikopter (utan skiva) "lagom" mycket för att ett bronze kommer visa allt som du missat i gjutningen eftersom man polerar på befintlig yta man slipar alltså inte ner något nämnvärt
Renoverare
· Kalmar
· 3 043 inlägg
Ja det är korrekt ytan måste vara perfekt
Renoverare
· Kalmar
· 3 043 inlägg
Renoverare
· Kalmar
· 3 043 inlägg
Isåfall måste man vara extremt noggrann med gjutningen och glättning
Renoverare
· Kalmar
· 3 043 inlägg
Inget stress och va beredd att byta gjutdag om vädret inte är med er
Renoverare
· Kalmar
· 3 043 inlägg
Bytt jobb men när jag slutade 2017
Så kostade bronze typ 300+moms och platinum uppåt 1000+moms när vi pratar om villaplattor typ140-200m²
Så kostade bronze typ 300+moms och platinum uppåt 1000+moms när vi pratar om villaplattor typ140-200m²