Tja byggare!
Har det så kallade panga panga golv i hallen (ca 10kvm)
Ganska mörkt, massivt och fint men åren har gjort sitt och det ser lite fläckigt och repigt ut (inga skador dock). Jag tänkte lägga nytt vinylgolv på det men efter lite läsning har jag snabbt ångrat det då det verkar vara ett exklusivt golv som tål mycket och går att slipa och få liv i det.
Jag har dock inte lyckats hitta några inlägg om hur man går tillväga med behandlingen varför jag skapar en egen tråd.

Kan man slipa och olja panga golvet precis som man gör med parkettgolv? Speciella oljor eller vax att använda för att få nyansen igen?
Bra vax som verkligen funkar och är testad på trägolv?
Går det att slipa 10kvm med bandslipmaskin eller måste man hyra en riktig golvslip? Har 5 mil till bauhaus och jag tänker att jag kanske inte tjänar så mycket tid då det är inte så jätte stor yta som ska behandlas. Se bild.

All tips och råd tas gärna emot

• Mörkt panga panga trägolv i en hall med slitna ytor, intill vit trappspaljé och en öppen dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Fördel med stor maskin är inte tiden utan att du får ett jämnt resultat. Vilket jag tycker är rätt viktigt med tanke på vilket släpljus du har över golvet.

• Gilla
Saabgubben
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.