2 769 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Släpp på våtrumsmatta badrum
Jag upptäckte precis att mattan släppt en del runt golvbrunnen i badrummet. Badrummet ligger på nedre våningen och huset är byggt på platta så mattan ligger direkt på plattan.
Risken för skador uppstår väl först när släppet når väggen med gips? Ev. tänkte jag låta brunnen torka ordentligt runt klämringen och sen lägga en sträng med silikon runt den. Detta bör väl funka tillsvidare? Badrummet skall på sikt renoveras ändå så men eftersom vi renoverat resten av kåken redan så finns inte ekonomi till renovering av det badrummet just nu.
En annan tanke är vad säger försäkringsbolagen om sådant här? Badrummet är från 1983 med en riktig matta på golvet och nån våtrumstapet på väggarna. Är detta möjigtvis ett potentialt försäkringsärende?
Risken för skador uppstår väl först när släppet når väggen med gips? Ev. tänkte jag låta brunnen torka ordentligt runt klämringen och sen lägga en sträng med silikon runt den. Detta bör väl funka tillsvidare? Badrummet skall på sikt renoveras ändå så men eftersom vi renoverat resten av kåken redan så finns inte ekonomi till renovering av det badrummet just nu.
En annan tanke är vad säger försäkringsbolagen om sådant här? Badrummet är från 1983 med en riktig matta på golvet och nån våtrumstapet på väggarna. Är detta möjigtvis ett potentialt försäkringsärende?
Vatten på gips är ju inte bra.. men på betongen är det ju inte akut. och en 25 år gammal matta har nog gjort sitt ja, så knappast nått någon försäkringsbolag vill göra nått år. Hur annvänder du detta badrum då?
Det finns dusch och toa i det. Duschen används dagligen. Fast mattan är faktiskt i ganska gott skick. Men det kanske räcker att den torkar och krymper lite så skapas det en öppning bakom den runt klämringen.
Jag pratade med försäkringsbolaget nyss och dom sa att dom ersätter till viss del åtminstone trots att badrummet är såpass gammalt. Han jag pratade med var dock ingen skadereglerare så han vågade inte säga hur mycket men jag ska prata med en sådan imorgon.
Jag pratade med försäkringsbolaget nyss och dom sa att dom ersätter till viss del åtminstone trots att badrummet är såpass gammalt. Han jag pratade med var dock ingen skadereglerare så han vågade inte säga hur mycket men jag ska prata med en sådan imorgon.
Klicka här för att svara