16 934 läst ·
53 svar
17k läst
53 svar
Släp till vårens projekt
Hur gör ni som drar runt på såna här på vintern? ställer släpen, hoppas ingen märker att man åker på sommarhjul eller byter till vinterdäck i nån annan storlek än 195/55 R13C? Anledningen till frågan är att jag inte hittar några vinterhjul i användbar storlek, får kanske sikta på 10tumshjul så man slipper fundera på vinterdäck.MathiasS skrev:
Startade en annan tråd om jag skulle hyra/köpa släp eller hyra container.
Det får bli att köpa släp och jag funderar nu på vilket släp. Har läst de olika trådarna om olika märken mm men tänkte höra vad ni säger om följande släp:
Trevligt med kapell, men jag skulle behöva släpet redan i januari så jag måste kolla med dem i så fall om det går att fixa.
http://www.blocket.se/uppsala/TK_SL_750_Med_Grindar_o_Kapell_JULSPECIAL_31195404.htm?ca=11&w=1
Fd. Thule Rental uthyrningssläp. Högt pris trots att det är något år gammalt.
http://www.blocket.se/stockholm/Thule_Trailers_Bokslutsrea_29302412.htm?ca=11&w=1
Fogelsta släp. Rätt mycket pengar men man får med vinterdäck och man kan lasta en del på det inkl att man får plats med 270 skivor.
http://www.caravania.se/slapvagnar/kampanj_LM1000_1010.asp
Easyline släp. Billigt men man verkar inte kunna fälla ner fram och bak för att lägga plankor på släpet. Annars 270 läng vilket är trevligt och väldigt trevligt pris.
http://www.caravania.se/slapvagnar/kampanj_2270_1010.asp
Tiki släp. Blir typ samma pris som Fogelsta men då obromsat.
http://www.traileronline.se/Tiki-Treiler-C275-P-P27.aspx
Jag skulle nog föredra obromsat och får då tra 650kg släp men pris och kvalité spelar roll. Ifall jag vill sälja släpet efter renoveringen så vill jag helst inte förlora allt för mycket på det.
Vad säger ni om ovan släp och finns det något annat jag borde räkna in och kan vara prisvärdare? Bor i Stockholm så det ska ju helst gå att få tag på här.
Det får bli att köpa släp och jag funderar nu på vilket släp. Har läst de olika trådarna om olika märken mm men tänkte höra vad ni säger om följande släp:
Trevligt med kapell, men jag skulle behöva släpet redan i januari så jag måste kolla med dem i så fall om det går att fixa.
http://www.blocket.se/uppsala/TK_SL_750_Med_Grindar_o_Kapell_JULSPECIAL_31195404.htm?ca=11&w=1
Fd. Thule Rental uthyrningssläp. Högt pris trots att det är något år gammalt.
http://www.blocket.se/stockholm/Thule_Trailers_Bokslutsrea_29302412.htm?ca=11&w=1
Fogelsta släp. Rätt mycket pengar men man får med vinterdäck och man kan lasta en del på det inkl att man får plats med 270 skivor.
http://www.caravania.se/slapvagnar/kampanj_LM1000_1010.asp
Easyline släp. Billigt men man verkar inte kunna fälla ner fram och bak för att lägga plankor på släpet. Annars 270 läng vilket är trevligt och väldigt trevligt pris.
http://www.caravania.se/slapvagnar/kampanj_2270_1010.asp
Tiki släp. Blir typ samma pris som Fogelsta men då obromsat.
http://www.traileronline.se/Tiki-Treiler-C275-P-P27.aspx
Jag skulle nog föredra obromsat och får då tra 650kg släp men pris och kvalité spelar roll. Ifall jag vill sälja släpet efter renoveringen så vill jag helst inte förlora allt för mycket på det.
Vad säger ni om ovan släp och finns det något annat jag borde räkna in och kan vara prisvärdare? Bor i Stockholm så det ska ju helst gå att få tag på här.
K-Rauta säljer Caravan, de har tex en obromsad modell som heter 1400L 140x275 flak, tipp och 750kg totalvikt. Kostar 11995, kanske går att få som 650kg-släp direkt, kan ju vara värt att titta på. Mer info om deras vagnar finns här: http://www.caravantrailer.info/sankaboy skrev:
Klicka här för att svara