Vad har hänt här? Listen släpper helt plötsligt efter 12 år?
Villa med gjuten platta. Vattenburen värme.
Ser inga andra skador (än) utan bara listen som släppt o spruckit.
Min teori är att duschbrunnen "läcker" ut vatten så att det ligger mellan våtrumsfärgen och stengolvet. Finns en del fläckar på fogarna som inte funnits innan.
Vad gör jag?
Villa med gjuten platta. Vattenburen värme.
Ser inga andra skador (än) utan bara listen som släppt o spruckit.
Min teori är att duschbrunnen "läcker" ut vatten så att det ligger mellan våtrumsfärgen och stengolvet. Finns en del fläckar på fogarna som inte funnits innan.
Vad gör jag?
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Har de som gjorde det bara limmat dit tröskeln så är det inte konstigt den släpper med tiden då många har en förmåga att trampa just på trösklarna också.
Limmet torkar ju till slut så det släpper.
Limmet torkar ju till slut så det släpper.
Till saken hör att ingen duschar på denna toaletten. Vi duschar på övervåningen.
Det är först de senaste åren som dottern börjat duscha varje dag (och allt längre). Och golvvärmen har väl varit avstängd under sommaren så inget som torkar upp.
Tror jag ska ringa en byggfirma o se vad de säger. Om de har ngn kille som kan komma o undersöka lite. Mäta fukten.
Det är först de senaste åren som dottern börjat duscha varje dag (och allt längre). Och golvvärmen har väl varit avstängd under sommaren så inget som torkar upp.
Tror jag ska ringa en byggfirma o se vad de säger. Om de har ngn kille som kan komma o undersöka lite. Mäta fukten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden