1 812 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Slangvinda i Mexitegel
Hej!
planerar att fästa en slangvinda i fasaden på huset som är av Mexitegel. Tegelväggen är fristående från stommen då det är en luftspalt mellan. Klarar teglet av att jag monterar en tung slangvinda mitt i väggen, dessutom relativt nära ett fönster, eller finns risken att hela väggen rasar?
planerar att fästa en slangvinda i fasaden på huset som är av Mexitegel. Tegelväggen är fristående från stommen då det är en luftspalt mellan. Klarar teglet av att jag monterar en tung slangvinda mitt i väggen, dessutom relativt nära ett fönster, eller finns risken att hela väggen rasar?
Produkter som diskuteras: "Slangvinda"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
1 847 kr inkl moms
Läs mer
Teglet är fäst mot träet med jämna mellanrum så det ska du inte behöva oroa dig för.T Tacobob skrev:
EDIT: Allt är ju förstås relativt så "tung slangvinda" kan ju betyda lite allt möjligt. Jag hade kanske funderat mer än en gång innan jag satt upp något monster för 50 meter 1"-slang.
Enligt de jag pratat med så är det det (har själv ett hus med fasad av mexitegel). Och tänker man efter så känns det orimligt att ett ensamt lager tegel (av en sort som har notoriskt dålig vidhäftning till bruket) skulle stå utan något stöd 2-3m högt.T Tacobob skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden