Funderar på slangvattenpass (stor dunk med vatten + genomskinlig slang).

Vet inte hur det går än (spännande att prova), men om jag skulle behöva sänka ytspänningen på vattnet, hur gör jag det bäst? Diskmedel funkar väl. Men vill inte att det löddrar. Finns det annat jag kan använda?

Slangvattenpass fungerar ypperligt. Använder det ibland när jag fixar med båtjobb.

Kan rekommendera dessa http://www.clasohlson.com/se/Slangvattenpass-Stanley/40-7178

I övrigt förstår jag inte riktigt den stora dunken och för ytspänningen fungerar diskmedel men annars en skvätt glykol.

Jag har lite glykol detta ökar ju även synbarheten för mig som ser dåligt. Jag har dunk mest för att det är sådana jag använt genom åren. Tycker också att det är smidigt med ett handtag att hänga upp den i och att ha vätskan i dunken när jag kopplar loss slangen och transporterar den.

Detta spelar inte så stor roll längre eftersom nu för tiden kanske jag använder det en gång per år men tidigare tyckte jag att det fungerade smidigt med dunksystemet. Men det är ett smidigt system som många gånger brädar lasern i all sin enkelhet genom att fungera runt hörn och i andra rum. Bara att koppla på slangen med stickan ta referenshöjden nolla skalan och köra:)

Läste att: Dunken skall genom sin större volym ger en stabilare vattenyta. Vattenytan förändras inte lika mycket om man skulle höja eller sänka slangen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.