Ska sänka tak i badrum och tänkte använda stålreglar. Är första gången jag jobbar med stålreglar. Har fäst två u-profiler (också i stål) i två av väggarna och ska nu sätta stålreglar imellan. 30cc för att fästa gipsskivor. Nu till min fråga: Jag har köpt montageskruv med borrspets för att fästa reglarna i profilen. Men det är väldigt svårt att få dem dra igenom. Känns som jag måste förborra, vilket känns meckigt. Känns som det kommer bli än bökigare när jag ska dra fast gipsskivorna och måste kämpa med varje skruv. Ska skruvarna vara så knepiga att fästa? Eller gör jag något fel? Borde man köpa några superskruvar (dyra)?
Produkter som diskuteras: "montageskruv"
Montageskruv
Montageskruvar kännetecknas av ett förstorat skruvhuvud som inte sjunker in i materialet efter skruvdragning. Dessa skruvar är idealiska för tillämpningar där man vill ha ett synligt montage, eftersom skruvhuvudet förblir synligt på ytan
Läs mer
skall inte vara några problem att skruva med vanlig gipsskruv för metall även skruv för träreglar funkarH HemfixarenHulken skrev:
är det u-profiler till stålreglar du har satt ? det skall inte behövas förborrning
Skumt. Har bara gjort något försök än att sätta upp skena mot regel. Men gick så jäkla slirigt så jag pausa. Bifogar bilder på vad jag jobbar med. Gör nåt fel kanske?T tergo skrev:
Klicka här för att svara