Tänkte installera några väggventiler i huset och undrar vilken slagborrmaskin man ska skaffa ?

Tanken är att installera fresh TL100DE med en 108mm hålsåg

Då jag bara är en hemmafixare så kommer den inte används så ofta kanske någon gång per år

Men behöver tips på olika som kan iallafall göra dem här ventilation hålen utan problem. Ska göra hål i gips och sedan vanlig trä fasad det är sprut isolering om det spelar någon roll

Har tänkt på köpa någon billigare variant på jula då det är smidigast.

budget på typ 2500kr Max med batteri och allt går bra med EL också
Tack i förhand

• Reklam för Bosch slagborrmaskin UniversalImpact 730, 230 V, 730 W, med 47 recensioner och pris 999 kr på Jula.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du behöver ingen maskin med slag. En normalstark borrskruvdragare med chuck som passar hålsågen ska fixa det i trä och gips.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
K
Slag används på hårdare material än gips och trä. Viktigare för dig är snarare maskinens moment och hur vass hålsågen är. Men köper du en ny hålsåg, vilket inte är särskilt dyrt, så ska det inte vara något problem.

man använder inte slag med hålsåg.
Julas billiga funkar nog precis lika bra för ditt lilla behov.

Redigerat:
D Dilato skrev:
man använder inte slag med hålsåg.
Julas billiga funkar nog precis lika bra för ditt lilla behov.
Det finns hålsågar för borrhammare:
https://www.wolfcraft-prod.de/produ...dmetalltänder-och-spänndorn-SDS-plus/p/P_5480

Men jag håller med om att TS bar behöver en vanlig hålsåg. Ska man såga större hål är det bättre med en batteridriven skruvdragare då de brukar ha högre vridmoment vid lägre varv.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det finns hålsågar för borrhammare:
[länk]

Men jag håller med om att TS bar behöver en vanlig hålsåg. Ska man såga större hål är det bättre med en batteridriven skruvdragare då de brukar ha högre vridmoment vid lägre varv.
Jag köpte nyss en sån här batteridriven slagborr/borrmaskin/skruvdragare testad här och det är nog det bästa köp jag gjort.

En Ingco batteridriven slagborrmaskin med tillbehör inklusive borr, bits och laddare, presenterad i en gul förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

170000 Tanzaniska shilling, snäppet under 600 SEK med två st 2Ah batterier, laddare, lite borr och bits i en praktisk låda.

Den maskinen är f*n i mig bättre på slagborr än min Ryobi sladd-slag-borrmaskin och eftter 30 hål är batteriet knappt använt enligt dess indikator.

Ingco och dess 100% identiska kopia Total (samma fabrik, samma spec, samma ägare) är stora här i Afrika där märken som finns i övriga världen kostar dubbel, trippelt eller mer här än där.

Redigerat:
K
D Dilato skrev:
Den maskinen är f*n i mig bättre på slagborr än min Ryobi sladd-slag-borrmaskin och eftter 30 hål är batteriet knappt använt enligt dess indikator.
Frågan är då om indikatorn håller samma klass 😜

• Haha
Dilato
  • Laddar…
K kniv skrev:
Frågan är då om indikatorn håller samma klass 😜
man kan nog påstå att det är bra grejer till vettigt pris.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.