Håller på att skall sätta in en ny ytterdör med sidoljus och har rivit bort den hamla dörren. Huset är byggt -61, när jag plockat bort den gamla dörren med sidoljuset så der golvet där tröskeln väldigt ojämt (om man kan säga så) ut, tips på hur man skall fixa detta eller behövs inget göras? Dörren har ju suttit där sedan -61 och hålt i 60år.

• 20260815_112147.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260815_112201.jpg
    Skapa konto
  • a97880ec-4c36-40c3-a187-c654be170919.jpg
    Skapa konto
så länge du hittar något fast underlag ( ändarna samt mitten) att lägga plastbricka för att få drevmån så kan du låta det vara!
I hålet trycker du in drev och döljer det hela med en plåt

T Tippler skrev:
Håller på att skall sätta in en ny ytterdör med sidoljus och har rivit bort den hamla dörren. Huset är byggt -61, när jag plockat bort den gamla dörren med sidoljuset så der golvet där tröskeln väldigt ojämt (om man kan säga så) ut, tips på hur man skall fixa detta eller behövs inget göras? Dörren har ju suttit där sedan -61 och hålt i 60år.
Det blir inte lätt att installera dörren när du saknar fasta sidor och botten, jag hade fällt in trä på båda sidor och i botten så att du kan skruva fast dörren med justerbara infästningar för det ser inte ut att fungera så som det ser ut nu.

T Tippler skrev:
Om jag var dig så skulle jag inte byta ut dörren mot en ”modern” de är sämre än den du hade. Olja in den gamla byt tätningslister så håller den 60 år till.

• Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.