Hej!
Både badrum och WC är i behov av renovering, vilket alternativ hade ni valt?
1. Slå ut väggen och göra ett stort badrum
2. behåll planlösningen som den är och renovera båda.
I dagsläget så kändes det inte som att man behöver 2st toaletter, vi är 2st vuxna och en nyfödd, men är det dumt att ta bort ena toaletten?
I dagsläget så kändes det inte som att man behöver 2st toaletter, vi är 2st vuxna och en nyfödd, men är det dumt att ta bort ena toaletten?
U Uttran skrev:Hej!
Om det är de enda toaletterna ni har så hade jag sett till att det blev två toaletter ivf. Ni har ett barn nu, kanske blir det fler?U Uttran skrev:Hej!
Med barn kan ofta besöken bli "akuta" och de kan inte vänta på sin tur. Talar av egen erfarenhet
Vilka funktioner vill ni ha? Badkar, dusch? Kanske går det att nyttja ytan bättre och fördela kvm bättre.
Japp det är de enda toaletterna så kanske inte är så smart att ta bort enaT Tompafix skrev:Om det är de enda toaletterna ni har så hade jag sett till att det blev två toaletter ivf. Ni har ett barn nu, kanske blir det fler?
Med barn kan ofta besöken bli "akuta" och de kan inte vänta på sin tur. Talar av egen erfarenhet
Vilka funktioner vill ni ha? Badkar, dusch? Kanske går det att nyttja ytan bättre och fördela kvm bättre.
Dagsläget kan förändras av många anledningar och jag skulle behålla två toaletter även om jag också skulle lockas av ett större badrum.U Uttran skrev:
Välkommen hit!
Renoverare
· Uppsala
· 2 169 inlägg
Behåll båda toaletterna. Som många har varit inne på så kan små barn ofta inte vänta, och skaffar ni fler än ett kommer du att förbanna dig själv den dag alla vill bajsa samtidigt.U Uttran skrev:
Varför vill ni ha både dusch (jag antar att du menar duschkabin) och badkar? Vi monterade en takdusch i badkaret. Det är lite oortodoxt, men har fungerat fint de senaste 10 åren.
Jag röstar i alla fall på att behålla två toaletter. Det är rätt opraktiskt med bara en toalett när man blir flera. Vi är bara två i hushållet men tycker ändå det är rätt smidigt med var sin toalett till morgonbestyren.
Men det kanske går att omfördela och flytta in en av toaletterna i tvättstugan? Pannrummet ser ju rätt stort ut t.ex. om det endast är en värmepump som står där.
Men det kanske går att omfördela och flytta in en av toaletterna i tvättstugan? Pannrummet ser ju rätt stort ut t.ex. om det endast är en värmepump som står där.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Slå ut väggen mot hallen.
Gör ett stort badrum med toa och en liten toalett bredvid.
Gör ett stort badrum med toa och en liten toalett bredvid.
Klicka här för att svara