Hej!

Både badrum och WC är i behov av renovering, vilket alternativ hade ni valt?

1. Slå ut väggen och göra ett stort badrum
2. behåll planlösningen som den är och renovera båda.

I dagsläget så kändes det inte som att man behöver 2st toaletter, vi är 2st vuxna och en nyfödd, men är det dumt att ta bort ena toaletten?

• Planritning som visar ett hus med badrum, WC och andra rum, övervägande renoveringsalternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
U Uttran skrev:
Hej!

I dagsläget så kändes det inte som att man behöver 2st toaletter, vi är 2st vuxna och en nyfödd, men är det dumt att ta bort ena toaletten?
U Uttran skrev:
Hej!

Om det är de enda toaletterna ni har så hade jag sett till att det blev två toaletter ivf. Ni har ett barn nu, kanske blir det fler?
Med barn kan ofta besöken bli "akuta" och de kan inte vänta på sin tur. Talar av egen erfarenhet :rofl:
Vilka funktioner vill ni ha? Badkar, dusch? Kanske går det att nyttja ytan bättre och fördela kvm bättre.

T Tompafix skrev:
Om det är de enda toaletterna ni har så hade jag sett till att det blev två toaletter ivf. Ni har ett barn nu, kanske blir det fler?
Med barn kan ofta besöken bli "akuta" och de kan inte vänta på sin tur. Talar av egen erfarenhet :rofl:
Vilka funktioner vill ni ha? Badkar, dusch? Kanske går det att nyttja ytan bättre och fördela kvm bättre.
Japp det är de enda toaletterna så kanske inte är så smart att ta bort ena :sweat: Vi vill gärna ha både dusch och badkar så därav tanken att kanske slå ut väggen. Kanske går att få plats med det ändå?

Så fort barnet blir stort nog att gå på toaletten själv kommer ni behöva två toaletter.

• Gilla
Uttran och 1 till
  • Laddar…
U Uttran skrev:
Dagsläget kan förändras av många anledningar och jag skulle behålla två toaletter även om jag också skulle lockas av ett större badrum.

Välkommen hit!

• Gilla
Uttran och 1 till
  • Laddar…
U Uttran skrev:
Japp det är de enda toaletterna så kanske inte är så smart att ta bort ena :sweat: Vi vill gärna ha både dusch och badkar så därav tanken att kanske slå ut väggen. Kanske går att få plats med det ändå?
Behåll båda toaletterna. Som många har varit inne på så kan små barn ofta inte vänta, och skaffar ni fler än ett kommer du att förbanna dig själv den dag alla vill bajsa samtidigt.

Varför vill ni ha både dusch (jag antar att du menar duschkabin) och badkar? Vi monterade en takdusch i badkaret. Det är lite oortodoxt, men har fungerat fint de senaste 10 åren.

• Gilla
Uttran
  • Laddar…
Jag röstar i alla fall på att behålla två toaletter. Det är rätt opraktiskt med bara en toalett när man blir flera. Vi är bara två i hushållet men tycker ändå det är rätt smidigt med var sin toalett till morgonbestyren.
Men det kanske går att omfördela och flytta in en av toaletterna i tvättstugan? Pannrummet ser ju rätt stort ut t.ex. om det endast är en värmepump som står där.

• Gilla
Uttran
  • Laddar…
Slå ut väggen mot hallen.
Gör ett stort badrum med toa och en liten toalett bredvid.

• Gilla
Uttran
  • Laddar…
Håller med om att det är mer praktiskt med 2st toaletter, smart idé där om att flytta ena till pannrummet för där har vi inget förutom värmepumpen i dagsläget. Alternativt gör om lite i tvättstugan.

Tack för tipsen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.