10 392 läst ·
26 svar
10k läst
26 svar
Skymningsrelä för många LEDs
fungerar de fortfarande för dig?Jante skrev:
Har precis köpt ett likadant som jag tänkte ha till 8st armaturer á 4,7w led, (230matning och ledlampor i armaturen) och en ledstripe på ca 25w.
Ser något ett problem med detta?
länk till skymningsrelä: http://www.jula.se/catalog/el-och-b...ning/belysningsstyrning/skymningsrela-400479/
Årets trådlyft! Förra inlägget var feb 2016.klockan8 skrev:
I dag använder man astrouret i PLEJD.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Jag har ett Steinel Nm, det har tänt/släckt 8 st 4 w ledlampor varje natt i 9 år i trädgården, det funkar lika bra och har suttit lika länge som det från Biltema som sitter på garaget och tänder/släcker 4 st 4 w.
Har för övrigt inte bytt lampor de sista 5 åren, (gu10 biltema 4 w) är förundrad varje år att de bara lyser vidare. Måste vara kylningen på natten som gör att de håller.
Har för övrigt inte bytt lampor de sista 5 åren, (gu10 biltema 4 w) är förundrad varje år att de bara lyser vidare. Måste vara kylningen på natten som gör att de håller.
har även de mindre, nm2000 på framsidan och den har fungerat felfritt med 4st armaturer a 4w i 7 år.. kanske dock byter detta nya och kör på nm5000.I InsidersUnited skrev:Jag har ett Steinel Nm, det har tänt/släckt 8 st 4 w ledlampor varje natt i 9 år i trädgården, det funkar lika bra och har suttit lika länge som det från Biltema som sitter på garaget och tänder/släcker 4 st 4 w.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur många säkringar behövs och varför fungerar inte ugnen som den ska?
Vitvaror -
Kan man sia om hur många kabelvägar man behöver för solceller?
El -
Droppslang för först många små rabatter och sen gräsmatta
Trädgård allmänt -
Många träskivor står inte pall för klimatet
Artikelkommentarer -
Hur många hushåll kan dela på en 32mm PEMslang för inkommande vatten?
Vatten & Avlopp