jlind74 skrev:
Var hittar du uppgiften att den bara ska klara 6 st LED?
I manualen står det att den klarar 1000W eller 500W vid cos fi 0,5. Det verkar som uppgifterna på Kjellemans hemsida inte är helt korrekta.
Uppgiften är tagen från den tryckta manualen.

Köp riktiga gejor och kör på elko

Daniel Bergkvist skrev:
Köp riktiga gejor och kör på elko
Förslag på produkt?

Daniel Bergkvist skrev:
[länk]
Har det reläet stöd för nattautomatik på samma sätt som Steinels då?

A
Jante Jante skrev:
Hejsan,

har kört på ett par sånna här i flera år [länk] de fungerar utmärkt.

Har 12 LED och även ljus slingor inkopplade på samma slinga på vintern på den ena och 4 LED på den andra.

Mvh Jante
fungerar de fortfarande för dig?

Har precis köpt ett likadant som jag tänkte ha till 8st armaturer á 4,7w led, (230matning och ledlampor i armaturen) och en ledstripe på ca 25w.

Ser något ett problem med detta?

länk till skymningsrelä: http://www.jula.se/catalog/el-och-b...ning/belysningsstyrning/skymningsrela-400479/

klockan8 skrev:
fungerar de fortfarande för dig?

Har precis köpt ett likadant som jag tänkte ha till 8st armaturer á 4,7w led, (230matning och ledlampor i armaturen) och en ledstripe på ca 25w.

Ser något ett problem med detta?

länk till skymningsrelä: [länk]
Årets trådlyft! Förra inlägget var feb 2016.
I dag använder man astrouret i PLEJD.;) Kan ställa det +- 1 timme från sol ned/upp gång.

A
Haha, sånna nymodigheter... funkar de med steinel nm3000 med 8st armaturer á 4,7w led?

A
Såhär står de i instruktonsboken max 4 lampor led a 37w. Vad menas? Max 37w totalt med led eller max 148w led?

Och varför just max 4st armaturer?

E
klockan8 skrev:
varför just max 4st armaturer?
För att det är ett mått som gemene man kan förstå.
Steinel är inget annat än billigt skräp.
Köp ett ordentligt ljusrelä med 16A-relä eller sätt ett astrour som Leif tipsar om.

Jag har ett Steinel Nm, det har tänt/släckt 8 st 4 w ledlampor varje natt i 9 år i trädgården, det funkar lika bra och har suttit lika länge som det från Biltema som sitter på garaget och tänder/släcker 4 st 4 w.

Har för övrigt inte bytt lampor de sista 5 åren, (gu10 biltema 4 w) är förundrad varje år att de bara lyser vidare. Måste vara kylningen på natten som gör att de håller.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
I InsidersUnited skrev:
Jag har ett Steinel Nm, det har tänt/släckt 8 st 4 w ledlampor varje natt i 9 år i trädgården, det funkar lika bra och har suttit lika länge som det från Biltema som sitter på garaget och tänder/släcker 4 st 4 w.

Har för övrigt inte bytt lampor de sista 5 åren, (gu10 biltema 4 w) är förundrad varje år att de bara lyser vidare. Måste vara kylningen på natten som gör att de håller.
har även de mindre, nm2000 på framsidan och den har fungerat felfritt med 4st armaturer a 4w i 7 år.. kanske dock byter detta nya och kör på nm5000.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.