Hallå! Har påbörjat liten altan för jag ska ställa mitt spabad på. Byggt 250x250 cc30 med 45x145, trallen blir 28x120. Har tänkt ställa allting på plattor som är 50x50x5. Har grävt ut 10 hål ca 25 djupt. Blev lite fundersam hur jag ska göra nu..

Jag har lagt i markduk så att det täcker botten och sidorna, fyllde hela vägen upp med makadam, gräsmattan är lite i en båge så det lutar lite, men har jag gjort rätt nu?

Ska man ha markduken i hela hålet eller bara i botten? Jag tänkte att det räcker att packa makadamen när hålen är fyllda, men borde jag packat efter 10cm och sedan fyllt 10, osv?

Jag hyrde en padda man jag tror det är lite overkill så den gärna vill mosa sönder hålets väggar..

Ska jag gräva upp halva hålen och packa med hjälp av en av plattorna ett par gånger och sedan fylla resten av hålet med makadam eller lämna några cm kvar till kanten? Jag blev rätt osäker nu, tacksam för hjälp.

Jag kommer även fästa denna altanen i sidan av min stora, så den kommer ha en fast punkt!

Mvh,
Andreas

• Makadam och markduk i grävda hål för altanbygge, omgiven av trädäck och ljusslinga i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stomme av träreglar för altanbygge på snötäckt mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.