Tja, drog ut en 4 ledare till utebelysningen på boden. Köpte ett skymningsrelä som ska styra belysningen.
Skymningsrelät har nolla in och nolla ut.
Jag har bara en gemensam nolla.
Är det ett problem?
 
  • Skymningsrelä installerat i dosa med ledningar och kopplingsklämmor, fråga om gemensam nolla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skymningsrelä för utebelysning med anslutna kablar och inställningar för lux och tid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Högst troligt är de dubbla nollplintarna för att man ska kunna gå genom skymningselät, utan dosa.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Högst troligt är de dubbla nollplintarna för att man ska kunna gå genom skymningselät, utan dosa.
Men gör det något om nollan är sammanbunden som i mitt fall?
 
D dell4 skrev:
Men gör det något om nollan är sammanbunden som i mitt fall?
Antagligen inte. 99% så är plintarna förbundna internt. Så kolla eller mät. Du kan i så fall sätta nollan på vilken av nollplintarna som helst.
 
  • Gilla
dell4
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.