H HaiAzz #1 Medlem · 6 inlägg 21 nov 2024 17:10 HaiAzz Medlem 6 inlägg 21 nov 2024 17:10 #1 Hej, tänkte fråga er. Håller på att bli tokig på det här ljudet. Skymningsrelä låter vansinnigt mycket. Har fungerat bra tidigare men nu plötsligt så låter det och alla lampor börjar blinka där ute. Någon tips vad det kan bero på? #belysning #fasadbelysning #ljusrelä
Hej, tänkte fråga er. Håller på att bli tokig på det här ljudet. Skymningsrelä låter vansinnigt mycket. Har fungerat bra tidigare men nu plötsligt så låter det och alla lampor börjar blinka där ute. Någon tips vad det kan bero på?
E etompau #2 Medlem · Skåne · 14 790 inlägg 21 nov 2024 17:13 etompau Medlem Skåne 14 790 inlägg 21 nov 2024 17:13 #2 Något komponentfel i reläet, kanske en "trött" kondensator. Inget som man normalt reparerar skulle jag säga, utan byt mot ett nytt.
Något komponentfel i reläet, kanske en "trött" kondensator. Inget som man normalt reparerar skulle jag säga, utan byt mot ett nytt.
D Dilato #3 Medlem · Södra Skåne · 14 320 inlägg 21 nov 2024 17:17 Dilato Medlem Södra Skåne 14 320 inlägg 21 nov 2024 17:17 #3 E etompau skrev: Något komponentfel i reläet, kanske en "trött" kondensator. Inget som man normalt reparerar skulle jag säga, utan byt mot ett nytt. Låter som 50 Hz så kanske en likriktare med diodgenomslag.
E etompau skrev: Något komponentfel i reläet, kanske en "trött" kondensator. Inget som man normalt reparerar skulle jag säga, utan byt mot ett nytt. Låter som 50 Hz så kanske en likriktare med diodgenomslag.