1 199 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
skydda ektrappa - vid spring med gjuthinkar mm
jag kommer gjuta på övervåningen i badrummet - jag har en ektrappa som jag villl skydda under tiden det springs med skor och spackelhinkar mm.
ektrappan är lackad.
vad krävs för att skydda från skador?
vanlig vitpapp känns inte tillräckligt.
funderar på att såga till masonitbitar för att lägga på stegen och även vertikalt i sättstegen? . Men vet inte om de går att fästa bra utan att tejpen fastnar för alltid i trappan.
är också lite rädd för attdet kommer något mellan så att trappan skadas - men det är iochförsig bara att rengöra noga så att det inte finns något på trappan när jag lägger dit skyddet.
vill ju inte heller att skyddet ska lossna så att någon ramlar.
hur skulle ni ha gjort?
ektrappan är lackad.
vad krävs för att skydda från skador?
vanlig vitpapp känns inte tillräckligt.
funderar på att såga till masonitbitar för att lägga på stegen och även vertikalt i sättstegen? . Men vet inte om de går att fästa bra utan att tejpen fastnar för alltid i trappan.
är också lite rädd för attdet kommer något mellan så att trappan skadas - men det är iochförsig bara att rengöra noga så att det inte finns något på trappan när jag lägger dit skyddet.
vill ju inte heller att skyddet ska lossna så att någon ramlar.
hur skulle ni ha gjort?
Jag använde masonit med tunn skumplast under, (såndär man lägger under golv) just för att man drar in en massa småsten som kan leta sig in under skyddet. Fungerade bra men bökigt att skära till masoniten eftersom jag har svängd trappa.
Spacklet har ju ganska fint material. Det som gäller är att skydda från spill.
Det blir ju inga stenar som man kan trampa igenom pappen.
Det finns två typer av golvskyddspapp, en billig och en lite dyrare. Den dyrare har jag hört ska vara kasserad kartong till mjölkförpackningar. I vilket fall som helst är den riktigt tjock. Om du tejpar fast en sådan bit på varje plansteg med maskeringstejp. Du får använda en krokig mattkniv för att skära till pappen.
Sättstegen kan du skydda med samma material.
I vilken ordning du ska göra jobbet vet jag inte, men det klurar du ut.
Det blir ju inga stenar som man kan trampa igenom pappen.
Det finns två typer av golvskyddspapp, en billig och en lite dyrare. Den dyrare har jag hört ska vara kasserad kartong till mjölkförpackningar. I vilket fall som helst är den riktigt tjock. Om du tejpar fast en sådan bit på varje plansteg med maskeringstejp. Du får använda en krokig mattkniv för att skära till pappen.
Sättstegen kan du skydda med samma material.
I vilken ordning du ska göra jobbet vet jag inte, men det klurar du ut.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden