Polyeten (PEM-slang) går (i stort sett) tyvärr inte att måla. Det är ett jävla elände att böja den snyggt också.
Men jag har för mig att jag läste i tidningen elinstallatören om nån elektriker som hade utvecklat ett eget system av plastskydd med ganska snygga böjar och avslut, han hade tröttnat på vassa kanter.