Polyeten (PEM-slang) går (i stort sett) tyvärr inte att måla. Det är ett jävla elände att böja den snyggt också.

Men jag har för mig att jag läste i tidningen elinstallatören om nån elektriker som hade utvecklat ett eget system av plastskydd med ganska snygga böjar och avslut, han hade tröttnat på vassa kanter.
 
C Cap81 skrev:
Okay, tacksam om du skickar en google länk på vad som finns där ute?
Du kan söka på tex "kabelskydd 16mm flexibelt" osv så får du säkert fram diverse olika som du kombinerar med de raka vanliga längderna. Sen som sagt vad är det för kabel du har där den ser inte ut som de typiska avsedda för direkt läggning i mark.

https://www.elbutik.se/product.html...MIp5XOgsXy6wIVcyB7Ch0zgAEdEAQYBSABEgKZLPD_BwE
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.