B
Jag behöver ett droppskydd till mitt kylskåp. Utrymmet som mitt kylskåp står inuti mäter 58,5 i bredd och droppskyddet som är tänkt att passa under mäter 60 cm. Den mindre storleken på droppskydd som jag hittar är 55 cm i bredd men detta täcker då inte hela ytan under kylen. Behöver jag specialbeställa ett droppskydd med mina mått (om detta ens är möjligt) eller är det någon som vet hur man skulle lösa detta?

B Orust12 skrev:
Jag behöver ett droppskydd till mitt kylskåp. Utrymmet som mitt kylskåp står inuti mäter 58,5 i bredd och droppskyddet som är tänkt att passa under mäter 60 cm. Den mindre storleken på droppskydd som jag hittar är 55 cm i bredd men detta täcker då inte hela ytan under kylen. Behöver jag specialbeställa ett droppskydd med mina mått (om detta ens är möjligt) eller är det någon som vet hur man skulle lösa detta?
Sök på Tollco universal. Borde kunna funka

Jag har en liknande situation. Köpte ett 60 cm dropp skydd, skar upp det I mitten, lade in delarna omlott och tejpade skarven med en stark tejp.

• Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
B
Tack för svar. Gick själv i den tanken men kommer verkligen tejpen sitta kvar över tid med tanken på värmen som uppstår under kylen? Vad använde du för tejp?

Jag använde tejp för byggplast, grön, seg och sitter som berg Hade en halv rulle sån hemma.

B
Ska kolla på denna lösningen. Tack!

B
Skulle man inte kunna använda silikon istället för tejp?

BirgitS
Jag skulle inte lita på att silikonet inte har rört sig (spruckit) efter att ha rullat in kylen.
Tätning av skydd under/i diskbänksskåp, som det passerar rör genom, ska göras med särskilda tätningsband. Det gäller ju att skarven blir helt vattentät under många år.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.