Hej alla proffs!

Jag ska installera ett diskställ för skåp.

Önskar tips på hur jag kan täcka det runda hålet och glappet mellan skåp och stenskiva för att inte eventuellt vatten ska ta sig ner där när man ställer saker i diskstället.

Det är ett 60-skåp och glappet är ca 2,5 cm på höjden.

Det runda hålet är ca 2 cm i diameter och är förberett för att dra el till skåpet för belysning, vilket inte skett och förmodligen inte kommer ske heller.

Är amatör men inte helt tappad.

Hoppas att någon av er sitter på en bra idé jag kan fixa själv.

Tack på förhand!

• Öppet skåp ovanför diskho med rund hål i hyllan, och marmorliknande stänkskydd bakom svart kran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
_KirderF_
  • Laddar…
Farstatjej90
Jag vet inte vad det är med bilden som gör att jag har så sjukt svårt att förstå vad jag egentligen tittar på men det överlägset enklaste måste vara att du hittar ett sånt plastskydd man har under kyl t.ex. och bara ställer diskstället på. Det finns smalare såna som kanske passar.
Jag tror inte på att försöka täta skåpet...

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag vet inte vad det är med bilden som gör att jag har så sjukt svårt att förstå vad jag egentligen tittar på men det överlägset enklaste måste vara att du hittar ett sånt plastskydd man har under kyl t.ex. och bara ställer diskstället på. Det finns smalare såna som kanske passar.
Jag tror inte på att försöka täta skåpet...
Tack men det är väggen som ska ha ett skydd, en list eller liknande inte skåpet.

useless useless skrev:
Ett sånt här:
[länk]

Eller liknande genomskinlig plast i lämplig storlek som du klipper till och fäster i skåpet?
Det var en bra idé! Jag har faktiskt en sån oöppnad rulle här hemma.

Ska nog se om jag hittar en list att täcka glappet med mest för det estetiska (om nu inte diskstället döljer det fula glappet)
Sen sätter jag över det som du rekommenderat. Tack :)

Farstatjej90
A Anna Nström skrev:
Tack men det är väggen som ska ha ett skydd, en list eller liknande inte skåpet.
Ok då är det mycket lättare. Då kan du köpa ett sånt jag menade och klippa en fyrkant som motsvarar skåpets vägg och fästa med dubbelhäftande tejp. Jag trodde det handlade om att disken skulle droppa ..

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ok då är det mycket lättare. Då kan du köpa ett sånt jag menade och klippa en fyrkant som motsvarar skåpets vägg och fästa med dubbelhäftande tejp. Jag trodde det handlade om att disken skulle droppa ..
Ah nej, själva diskstället ersätter botten av skåpet och har en egen droppbricka. Tack för tips! :)

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.