Jag har inkommande vatten som ligger illa till för frysning. Skulle behöva någon typ av "elektrisk värmefilt" att lägga på det aktuella området. Några idéer?

Värmekabel man skjuter in i röret är väl den vanliga lösningen? Att värma marken verkar både dyrt och ineffektivt.

Fast det har jag redan i slangen men det räcker inte då den passerar kryputrymmet under torparbjälklaget. Det är just där jag skulle vilja vira om en "värmematta" av något slag.

H Haetteman skrev:
Fast det har jag redan i slangen men det räcker inte då den passerar kryputrymmet under torparbjälklaget. Det är just där jag skulle vilja vira om en "värmematta" av något slag.
Du har en värmeslinga i och den fryser ändå? Ligger den helt öppet mot väder o vind?
Är det pem?
Hur kallt blir det där.den exponeras?

Om du har värme i slangen så räcker det med bättre isolering. Tänk på att täcka isoleringen så att det inte blåser igenom den.

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
H Haetteman skrev:
Har du en bild på där det är frysrisk?

Om du har en värmekabel i röret så borde det räcka med att isolera röret ordentligt.

G guggen skrev:
Du har en värmeslinga i och den fryser ändå? Ligger den helt öppet mot väder o vind?
Är det pem?
Hur kallt blir det där.den exponeras?
Ja det är en plastslang (PEL?) Det blir ju samma som utetemp.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.