Första inlägget på forumet efter att ha läst många trådar och fått många, för en nybörjare, ovärderliga tips!

Planerar av estetiska skäl att montera ett elementskydd med ben och täcksida. Tänker i samband med det även montera dit en fönsterbräda - frågan är hur fönsterbrädan monteras snyggast och smidigast.

Bör jag helt enkelt ta bort vad jag antar är någon typ av dekorlist (finns kanske annat namn) och sedan se till att fönsterbrädan passar bra mot fönstersmyg/innervägg och därefter montera upp med konsoler? Konsolerna kommer ju oavsett att täckas av elementskyddet. Andra tankar eller förslag?

Tack på förhand!

• Förpackat vitt elementskydd med rutmönster står lutat mot fönster och radiator på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Radiator med inkapslade elementskyddsskivor och en fönsterbräda med vit dekorlist, bredvid ett öppet fönster i ett rum med trägolv.
    Skapa konto
  • Närbild av en vägg med sprickor och en del av ett element, för diskussion om montering av elementskydd och fönsterbrädor.
    Skapa konto
BirgitS
Jag skulle sätta fönsterbrädan på konsoler lite framför dekorlisten så att den varma elementluften kommer upp nära fönsterrutan och förhindrar att det bildas kondens på rutan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.