Hej,
Vi har fått vår pelletspanna(som tidigare varit oljepanna) utriven från källaren och sanering av rummet har påbörjats. För att få bort allt damm så tvättade vi väggar och golv med en hel del vatten och milt rengöringsmedel vilket inte bör vara något problem då det är betong och hålsten. Nu dagen efter luktar det ganska rejält även om dörren varit stängd, svårt att beskriva doften men jag antar att det en blandning av betong, olja och kol. Det är fortfarande lite fuktigt vilket inte är så konstigt.
Nu har vi öppnat upp dörren och ett par fönster men frågan är om vi kan förvänta oss denna doften i veckor? Kanske bör man sätta in en avfuktare?