Hej!
Jag byggde mitt garage förra året på en betongplatta som göts 2007. Betongplattan som är oisolerad har inte varit täkt utan den har varit utsatt för väder och vind. Nu när jag är färdig med isolering, gipsning och målning har jag börjat känna en konstig lukt som jag tror kommer från betongplattan. Jag har kört med tralltvätten på plattan för att par år sedan och har kört tralltvätt nu för ett par veckor sedan inför att behandla golvet med ett dammbindningsmedel. det luktade innan jag la på dammbindningsmedlet.

Jag tycker inte det luktar mögel utan något annat fränt (jordisk lukt). Finns det något jag kan göra tror ni? Kan det hjälpa att måla golvet eller kommer det att lukta igenom färgen??? Dammbindningsmedlet jag använt heter NCH CT 460, och vet inte om det är övermålningbart.

Kanske har jag varit idiot och inte täkt plattan efter den göts, men det var inget jag tänkte på... Har ju inte känt någon lukt förrän jag isolerat garaget.

Får ju leva med lukten om det inte finns något man kan göra.

Please help!

Det här verkar ha löst sig. Lukten har försvunnit av sig självt. Undrar vad det kan ha varit...

Det kan ha varet fukt som orskade lukt, nu när du har haft den täckt så har den långsamt torkat ut och därmed minskat i lukt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.