Jag har löpt en Dixie-Narco drickamaskin. Det verkar som om det suttit någon typ av lysrör på insidan av dörren. Jah kan inte hitta vilka rör som ska sitta där, jag känner ej heller igen sockeln. Någon som känner till vad jag ska ha för rör?
Sockel för lysrör inne i en Dixie-Narco drickamaskins dörr, med okänd rörsockel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppning för lysrör på insidan av en Dixie-Narco dryckesautomatdörr med oidentifierbar sockel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
glaset kanske borta också?

Vilket glas?

Hur långt mellan dom 2 olika anslutningarna?

Cirka 150 cm kanske. Vill du att jag ska mäta exakt? Anslutningen i toppen (bild nummer 2) fjädrar.

S
Fluxor skrev:
Vilket glas?
att du tagit bort hela lampan sockel och glas.
så inte sockeln är kvar

SBH skrev:
att du tagit bort hela lampan sockel och glas.
så inte sockeln är kvar
Kalla mig gärna dum om så är fallet. Jag förstår inte nu heller tyvärr. (Ja, du kan inte veta, jag köpte den i detta skick, men det är inte det jag menar)

Angående single pin-rören, har vi såna i Sverige?

S
Fluxor skrev:
Kalla mig gärna dum om så är fallet. Jag förstår inte nu heller tyvärr. (Ja, du kan inte veta, jag köpte den i detta skick, men det är inte det jag menar)

inte då. tänkte att det kan gå sönder i transport eller före ägaren
verkar finnas grejer på aliexpress här ett exempel.
https://www.aliexpress.com/item/50-...32756779307.html?spm=2114.40010308.4.7.NpMnSR

S
Fluxor skrev:

tänkte det gråa och vite var kvar från röret och det med text på var där lysröret skall få plats

SBH skrev:
tänkte det gråa och vite var kvar från röret och det med text på var där lysröret skall få plats
Ah, då är jag med. Nej, tanken är nog att man ställer ena änden i nedre sockeln, sedan trycker man upp den övre, för in röret och släpper (sockeln). Då "låses" röret fast. Jag tror ni knäckt det hela. Nästa fråga blir per automatik då om dessa rör går att få tag i i Sverige... Jag handlar gärna på Ebay, men lysrör är jag skeptisk till. LED-rör skulle säkert bli bra, men kan man kasta i vilka som helst och det fungerar med ballasterna som finns där?

S
Fluxor skrev:
Ah, då är jag med. Nej, tanken är nog att man ställer ena änden i nedre sockeln, sedan trycker man upp den övre, för in röret och släpper (sockeln). Då "låses" röret fast. Jag tror ni knäckt det hela. Nästa fråga blir per automatik då om dessa rör går att få tag i i Sverige... Jag handlar gärna på Ebay, men lysrör är jag skeptisk till. LED-rör skulle säkert bli bra, men kan man kasta i vilka som helst och det fungerar med ballasterna som finns där?
har du kvar gamla lysröret så borde ge en uppfattning var den tagit innan.
finns säkert forum för folk som bara pysslar med automater, där du kan få ännu bättre ideer än här :)

byggahus.se/forum/varuautomater funkar inte. Måste vara något fel.

• Gilla
el_richard och 1 till
  • Laddar…
S
Fluxor skrev:
byggahus.se/forum/varuautomater funkar inte. Måste vara något fel.
tänkte nå amerikanskt forum :thumbup:

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.