Min mamma har en Bosch 4000 FLVP. När det är minusgrader så blir det lagom varmt inomhus. När temperaturen ligger på ca +3-10 grader så blir det några grader för kallt i huset.

Jag har för mig att på gamla värmepumpen (IVT 490) kunde man ställa in en avvikande värmekurva inom ett visst temperaturintervall, men det går inte på Boschen.

Skulle en rumsgivare avhjälpa problemet? Idag finns det bara en utomhusgivare.
 
R
Finns det plint för anslutning av innegivare i VP kan du alltid prova , den kommer då att känna av tempen i det rummet som den sitter och inte ta hänsyn till andra rum , finns någon ytterligare apparat som kan ge värme kommer den att reagera på det
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.