1 608 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Skuggsidan på huset
En tanke slog mig idag,
Jag har en sida på huset som solen inte ligger på riktigt..
Noterade att det blivit grön beläggning m.m på plåtar, vindskivor ser lite mörkprickiga ut etc
Grannens plåttak fick en rejäl "algtillväxt" på samma sida så det torkar nog inte riktigt upp.
Ska man sköta om / behandla på något speciellt sätt eller är det bara att skrubba rent varje år?
Jag har en sida på huset som solen inte ligger på riktigt..
Noterade att det blivit grön beläggning m.m på plåtar, vindskivor ser lite mörkprickiga ut etc
Grannens plåttak fick en rejäl "algtillväxt" på samma sida så det torkar nog inte riktigt upp.
Ska man sköta om / behandla på något speciellt sätt eller är det bara att skrubba rent varje år?
Klicka här för att svara