Det går inte att köpa ngn annan typ av väggbricka som täcker den avbrutna skruven samt har en annan hålbild?

MagnusSt skrev:
Det går inte att köpa ngn annan typ av väggbricka som täcker den avbrutna skruven samt har en annan hålbild?
Här iaf inte hittat nån. Svårt att hitta väggbrickor som passar mot vanliga rörklammer tillsammans med en t-ventil. FMM vet jag iaf bygger betydligt mer.

Tänkte bara säga att det löste sig genom att jag borrade bort ca 2-3cm av skruven sen började borret glida av. Dock hade jag fått bort så pass mycket av skruven att det blev en snällare vinkel att dra i en ny intill den gamla så ni sitter den iaf.
Tack för alla förslag

• Gilla
muspeljotn och 1 till
  • Laddar…
Bra att du fick löst det, håller med dig att det kan vara ojämn kvalité på skruvarna likaså om skruven dras in i en kvist så kan den ryka av.

mvh

Har fått känslan av att VVS-skruv oavsett märke/kvalité inte klarar nått högre moment utan att gå av.
På jobbet köps ganska stora mängder vvs-skruv av en avdelning så det blir rätt naturligt olika märken, och personligen tycker jag att alla märken ä lika "kassa", ingen skruv håller för högre moment t.ex vid kvistar lr en lång skruv i en grov regel så större delen av skruven drar i regeln.

Krilleman
VVS-skruv kan vara lite lömsk, det kan jag absolut hålla med om!

Bra att det löste sig med brickan! Moras lilla system finns det inte mycket att jämföra med. Dessutom har denna ingen "rörelsemån" som du redan märkt...

Bra att det löste sig till slut!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.