3 821 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Skruven gick av till väggbricka
Tänkte bara säga att det löste sig genom att jag borrade bort ca 2-3cm av skruven sen började borret glida av. Dock hade jag fått bort så pass mycket av skruven att det blev en snällare vinkel att dra i en ny intill den gamla så ni sitter den iaf.
Tack för alla förslag
Tack för alla förslag
Har fått känslan av att VVS-skruv oavsett märke/kvalité inte klarar nått högre moment utan att gå av.
På jobbet köps ganska stora mängder vvs-skruv av en avdelning så det blir rätt naturligt olika märken, och personligen tycker jag att alla märken ä lika "kassa", ingen skruv håller för högre moment t.ex vid kvistar lr en lång skruv i en grov regel så större delen av skruven drar i regeln.
På jobbet köps ganska stora mängder vvs-skruv av en avdelning så det blir rätt naturligt olika märken, och personligen tycker jag att alla märken ä lika "kassa", ingen skruv håller för högre moment t.ex vid kvistar lr en lång skruv i en grov regel så större delen av skruven drar i regeln.
Produkter som diskuteras: "VVS-skruv"
VVS-skruv
En VVS-skruv är en skruv som används inom VVS (värme, ventilation och sanitet) för att fästa rör och andra VVS-komponenter. Dessa skruvar är vanligtvis tillverkade av rostfritt stål eller annat korrosionsbeständigt material för att tåla
Läs mer
VVS-skruv kan vara lite lömsk, det kan jag absolut hålla med om!
Bra att det löste sig med brickan! Moras lilla system finns det inte mycket att jämföra med. Dessutom har denna ingen "rörelsemån" som du redan märkt...
Bra att det löste sig till slut!
Bra att det löste sig med brickan! Moras lilla system finns det inte mycket att jämföra med. Dessutom har denna ingen "rörelsemån" som du redan märkt...
Bra att det löste sig till slut!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden