Plastskruven som sitter i ”bottenpluggen” i mitt tvättställ (i badrummet, tror möbeln är från IKEA) gick av för något år sedan. Jag hittade ingen reservdel så jag satte i en vanlig skruv i metall istället. Nu är den sönderrostad så dags att göra något bättre. Vad heter delen jag söker? Borde ju gå att få tag på tycker jag.

• Rostig metallskruv i bottenpluggen på ett porslinstvättställ i badrummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte bara byta till en rostfri skruv/gängstång?

useless useless skrev:
Kan du inte bara byta till en rostfri skruv/gängstång?
Jo det kan säkert funka, men de där plastskruvarna känns ganska standard så jag borde kunna få tag i en om jag bara vet vad jag ska söka efter. Har ingen VVS-butik i närheten som jag kan gå in å prata med.

Y YuGi skrev:
Jo det kan säkert funka, men de där plastskruvarna känns ganska standard så jag borde kunna få tag i en om jag bara vet vad jag ska söka efter. Har ingen VVS-butik i närheten som jag kan gå in å prata med.
Eller standard och standard 😊 Det är väl inte lika vanligt med lyftventil längre. Standard numera är väl en fjädrande propp som ploppar upp resp ned.

Bottenventil kallas dom

• Gilla
YuGi
  • Laddar…
K krambriw skrev:
Bottenventil kallas dom
Vill helst inte byta hela ventilen (för det är väg hela paketet som installeras i porslinet. Helst bara skruven. Annars proppen med skruv (eller köpa en propp och sno skruven ifall själva proppen har fel storlek men skruven rätt)

Var hos VVS-firman idag, men de kunde inte hjälpa mig med vare sig skruv eller propp. Tog mig till bygghandeln istället och köpte en galvad vagnsbult M6 och en mutter för 7kr 😁

• Galvad vagnsbult M6 med mutter och rostig plugg mot träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.