Har en Makita skruvdragare som garantin gick ut på för ca ett år sedan. Är nöjd med den men i dagarna började den plötsligt "slira" på första växel (heter det växel förresten)? Ungefär som att man hade vridit ned momentet till en väldigt låg nivå

Någon som har en aning om vad felet kan bero på? Den slirar alltså bara på läge 1, ingenting på läge 2.

Maledictus skrev:
Har en Makita skruvdragare som garantin gick ut på för ca ett år sedan. Är nöjd med den men i dagarna började den plötsligt "slira" på första växel (heter det växel förresten)? Ungefär som att man hade vridit ned momentet till en väldigt låg nivå

Någon som har en aning om vad felet kan bero på? Den slirar alltså bara på läge 1, ingenting på läge 2.
Modellnamn? Har du köpt den i egenskap av privatperson? Isf. har du 3 års reklamationsrätt.

Ber om ursäkt för sent svar.

Har fått den i present för tre år sedan, har dock inte något kvitto sparat tyvärr. Det är en Makita DF330 och är suverän till enklare arbeten tycker jag. Lite klen för lång skruv tyvärr men annars funkar den finfint.

A
Kolla först och främst så att det inte är något som hindrar växelreglaget att hamna i rätt ändläge. Om reglaget ser ut att hamna rätt men det fortsätter slira så får du skruva dän höljet för att kolla så att växeln påverkas som den ska av reglaget.

Så där gjorde min DeWalt för cirka 7 år sedan. Då lämnade jag in den på service och de bytte en massa delar i växellådan. Sedan dess har den hängt med. Halva tiden i yrkesbruk..... men nu sjunger den verkligen på sista versen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.