appropå batterisystem milwaukee/AEG så tror jag att även de röda har bytt batterisystem, jag var i USA precis och letade efter fler batterier till min AEG, men de hade bara nya milwaukee-batterier som inte passar i min "gamla" (8 mån) AEG.

Jag köpte med mig en lite enklare Hitachi hem, mest för att den var liten och smidig, batterierna var lite klena, men jag har ju AEG:n sedan tidigare. Hitachin ligger grymt skönt i handen, och så var det priset... 12v med 2st 1,4ah-batterier, 73 dollar... (ca 480 kr)

coss skrev:
De har ett kit med Sticksåg GST 85 Pe och liten dragare GSR 10,8 V för 2295. kanske fel tråd men är det prisvärt??
Jag tycker att detta låter rätt prisvärt, och jag vet att det är maskiner som många här på forumet har skrivit positivt om.

pethans skrev:
Byggarn har rätt! Makita 14.4 li-io är per idag den ultimata skruvdragare. Lite dyr, men SUVEREN!
Blå Bosch var bra, men det er skillnad på li-ion och inte. När Blå Bosch kommer med riktiga li-ion kan dom vara ett alternativ, men fram till dess - One and only: Makita 14,4 li-ion. Tråd avslutat!
Blå bosch kommer med li-on till sommaren, enligt uppgift!

Kemi skrev:
Vad tror ni om denna ?

[länk]
Jag skickade igår iväg en beställning hos tools-plus på maskinen ovan. Kommer landa (med frakt, moms och tull) på strax under 1500 kr. Hade först tänkt mig en av bosch 10,8V:s-maskiner men föll för Milwaukeen istället.

Maskinen ska funka som vardagsmaskin och ligga i kökslådan (för att ersätta IXO-n som börjat kännas lite svag).

Lovar att rapportera min intryck när den dyker upp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.