tti2541 skrev:
Var och kollade och det verkar vara denna som säljs.

[länk]
Det är säkert riktigt.
Det skulle vara 1,5 Ah batterier enligt annonsen.

Har själv en AEG 12 V som funkar mycket bra. Håller dock inte proffskvalitet men är en mycket bra hobbymaskin.

K-rauta har GSR 12V (den riktiga, dvs 13mm chuck, swiss made etc) och 3 st 2.6Ah NiMh. Kostade 1795:- när jag var dit i lördags. Blev lite sugen själv ... inget superpris men ändå!

Provade att skruva golvspånskivor med borrmaskinen (Biltemas 99-kronors) igår när jag väntade på att skruvdragarna skulle laddas.
Det gick som en dans! Nu kör jag resten med den.

Jula har en kampanj nu där de säljer Makitas skruvdragare till kanonpris. Minns inte priset men de hade en pall ståendes innanför dörren.

Jag ångrade att jag just köpt en blå bosch.

Europris säljer DeWalt för 795:-. 1.3Ah dock, så det är väl nån äldre modell antar jag.

Jula tar f.ö. 2795:- för Makitan om jag inte såg fel tidigare idag.

Vad är det för makita då?

Det är ju en prisvärd skruvdragare men nackdelen är väll att det är ni-MH batterier.... de är ju bra men nuförtiden är det ju litum-batterier som gäller... det är nog därför det är så bra pris på den... men en fullt funktionsduglig maskin för hemmaproffs!

Vi kör med milwaukee pa jobbet och det fungerar kanon... AEG är ju precis samma maskin men lite sämre kvalite därför billigare... Hade jag köpt idag hade jag köpt en feestool... deras maskiner är ju helt underbara speciell cirkelsagarna..

Har en Makita slagskruvdragare 6916 som jag är enormt nöjd med. Jag tycker det är en otrolig skillnad mellan en renodlad slagskruvdragare och en borrskruvdragare som jag också har och använder för borrning.
Är mycket nöjd med balans och vikt hos Makita både när det gäller slag- och borr-skruvdragare.

Med slag drar jag näsan i vilka skruvar som helst utan problem. De första försöken gick lite väl bra men med lite övning så kan jag stoppa exakt utan att dra igenom eller dra av skallarna.

Hade jag köpt nytt idag hade jag definitivt tittat närmare på Makitas kombi paket med BDF440 borr/skruvdragare och BTD130 Slagskruvdragare. Dessa har 14,4V Li-Ion batterier till skillnad från mina 12V Ni-MH.

Tja

om du inte ska borra så mycket utan skuva mest så rekomenderar jag helt klart bosch GSR 10,8 V-Li Professional

utan tvekan den smidigaste skruvdragare jag använt , (helt kanon med den inbyggda lampan när man skruvar i mörka utrymen och ja den är stark=) skruvar gips och trallgolv utan problem.

om du behöver borra så finns det borrsattser med passande infattning (tex: jula 49 kr) men som sagt den är inget vidare om du ska borra mycket.

/chali

Och den är i ärlighetens namn inget att ha om man ska skruva mycket och har bråttom. Men den är perfekt om man skall montera skåpsluckor eller om man är elektriker. En kompletterande maskin mer än en allrounddito

jag har ju haft min hitachi ds 14dl nu ett tag och det är en helt underbar skruvdragare! Inget jag har träffat på har varit för svårt för den! En riktigt bra maskin med bra batteritid och styrkan, ojoj... vilken kraft det är i den! Många ++++ för den maskinen!

Mikael_L
Köptips i Uppsala.
I morse såg jag på Beijers i U-sala:

Bosch GSR12, 2st 2,6 Ah NiMH för 1400:- ink moms --- --- --- 2st kvar om dom inte har fler bakom kulisserna.

Den urstarka GSR12 VE-2 + 2 st !! GSR12-2 för 3500:- inkl moms alltså 3 st dragare för 3500:-, men då är det GSR12-2 inte GSR12, dvs mindre vridmoment (och om jag inte missminner mig 10 mm chuck) Men det kanske inte gör något om man har en som ger en underarmsbrott och två st lite svagare. Tror det tyvärr var endast en laddare, så det går inte att dela upp paketet mellan flera köpare, men jag kanske såg fel...
2 paket kvar.

GSR12 + mutterdragare (vad den nu heter) för 2500:- många paket kvar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.