P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
du kommer nog sakna ett extra batteri när det du har är slut o du vill fortsätta o skruvaDr.SiC skrev:
Kan annars tipsa om att krauta har den blå boschen nu igen på kamanj för 1495:-Helt okej dragare för pengarna, hade nog ett 40 tal här i sundsvall idag! tror det var GSR 12-2
Det blev en Bosch GSR 12 V för mig. Köpte den på Sällfors i Borås för 2000 kr (prutade med en leverantör som demonstrerade dessa maskiner) Reggade mig senare på https://www.bosch-pt.com/warranty/ och fick ytterligare ett år på garantin. Nu jävlar ska det skruvas! 
Har själv kollat på skruvdragare ifrån blå bosch, men kommit fram till at det är fel tid att handla dyr skruvdragare på. Om två-tre år har väl alla blå bosch skruvdragarna Lithium ion batterier. Dom är väl som jag förstår båda mindre och kraftigare. Makita och DeWalt har väl rätt så många Lithium prylar redan.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
och om 2 till 3 år finns turbo ion batteripethans skrev:Har själv kollat på skruvdragare ifrån blå bosch, men kommit fram till at det är fel tid att handla dyr skruvdragare på. Om två-tre år har väl alla blå bosch skruvdragarna Lithium ion batterier. Dom är väl som jag förstår båda mindre och kraftigare. Makita och DeWalt har väl rätt så många Lithium prylar redan.
I Norge har man en tidning med jättebra erbjudande på Bosch blå. ("Bosch proffavis" http://www.neumannbygg.no/upload/neumann/Blå avis NO.PDF ). I den tidningen som är nu har man ett erbjudande som jag tycker låter jättebra. 1x GSR 14,4V VE-2, 2x GSR 14,4V Basic och 3x 2,6Ah batterier. Allt detta för 2800 norska kronor (excl. moms).Blir ungefär 3250 svenska kronor (excl. moms) Låter inte detta bra??
pleqtiz skrev:
Poängen med kombinationen Li-jon och hemmapulare är att man aldrig kör slut eftersom man dels kan smådutta med laddningen samt att man inte har den typen av projekt (möjligtvis skruva en altan då). En annan fördel med Li-jon är den lilla urladdningen så att även om det är långt mellan användningarna så är dragaren redo ändå.
ca 4000:- för tre skruvdragere låter ju som ett 1:a maj skämtpethans skrev:I Norge har man en tidning med jättebra erbjudande på Bosch blå. ("Bosch proffavis" [länk] ). I den tidningen som är nu har man ett erbjudande som jag tycker låter jättebra. 1x GSR 14,4V VE-2, 2x GSR 14,4V Basic och 3x 2,6Ah batterier. Allt detta för 2800 norska kronor (excl. moms).Blir ungefär 3250 svenska kronor (excl. moms) Låter inte detta bra??
Hoppas inte att erbjudandet kommer hit till Sverige för då blir man 4000:- fattigare.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Dedär beror helt på vad man är för en sorts hemmapulare!Dr.SiC skrev:Poängen med kombinationen Li-jon och hemmapulare är att man aldrig kör slut eftersom man dels kan smådutta med laddningen samt att man inte har den typen av projekt (möjligtvis skruva en altan då). En annan fördel med Li-jon är den lilla urladdningen så att även om det är långt mellan användningarna så är dragaren redo ändå.
Har en lion maskin själv o de är bosch minsta dragare.. har kört slut på batteriet många gånger nu o min festool c12 ännu flera gånger, nu är ju den NiMh men endå! så jag personligen skulle alldrig köpa en dragare utan flera batterier med! om man nu vill ha ett nytt batteri i framtiden så sitter man där med ett batteri dyrare än maskinen
Precis, det beror på hur mkt man skruvar. Så att rakt av alltid rekomendera 2 batterier, vilket görs här, är inte alltid rätt.
Ibland kostar det inte mkt extra för två batterier, men det beror oftast på att priset för dragare + ett batteri är åthelsike för dyrt och att dubbelbatteripriset är mer "rätt".
Ibland kostar det inte mkt extra för två batterier, men det beror oftast på att priset för dragare + ett batteri är åthelsike för dyrt och att dubbelbatteripriset är mer "rätt".
Bacho har en del bra skruvmejslar. De klarar att ligga ett år i verktygslådan utan att behöva laddas om. De har livstids garanti.danny_falun skrev:
Vad jag menar är att utan att veta hur många skruvar du kommer att skruva per dag är det omöjligt att rekommendera något. En skruvdragare för c:a 1000kr är bortkastade pengar för den som bara skruvar lite ett par dagar per år. Men å andra sidan antagligen lika fel för den som bygger altaner varje vecka...
Ett bra tips om du inte vet är. Låna av en kompis eller köp det billigaste du hittar. Det är lärorikt och med lite tur klarar du dig med det.
Jag skulle satsa på en maskin som fått bra betyg i tester osv.
Spana in Makitas test vinnare!. Den här har varit med i ett flertal tester och vunnit alla gånger.
DVE
Spana in Makitas test vinnare!. Den här har varit med i ett flertal tester och vunnit alla gånger.
DVE
Jag tänkte fråga
ska köpa en billig borrmaskin
Farsan har en blå bosch som förvisso är jättebra
Men eftersom han e snickare och jobbar en hel del och skruvar o dyl
så är det sällan den maskinen är hemma och är den hemma är den ofta på laddning med båda batterierna
Vilken av dom billigaste borrmaskinerna rekommenderar ni?
alltså under 300
så är det sällan den maskinen är hemma och är den hemma är den ofta på laddning med båda batterierna
alltså under 300
Skall man ha en skruvdragare för under 300 så kan du nog köpa mer eller mindre vad som helst som kostar under 300... "kvalitén" på maskinerna i den klassen är nog lika obefintlig hur du än vrider och vänder på det.pgo_jim skrev:Jag tänkte fråga
alltså under 300
Låter kanske lite negativt men så ser jag på det... under 300 så finns det nog inte bättre eller sämre maskiner.
att kvaliten är obefintlig är jag väl medveten om
Det är ju en orsak att det är prisskillnad på proffs, mellan och lågbudget maskiner ^^
Sen väger en billig maskin mer än en dyrare har jag för mig också
Nimh batteri är det, de man laddar ur o laddar på?
Li ion är väll de man kan dottladda?
Det är ju en orsak att det är prisskillnad på proffs, mellan och lågbudget maskiner ^^
Sen väger en billig maskin mer än en dyrare har jag för mig också
Nimh batteri är det, de man laddar ur o laddar på?
Li ion är väll de man kan dottladda?