Hej!
Tänkte köpa en skruvdragare till min grabb, 8 år. Han har hjälpt mig mycket i sommar med diverse snickeriarbete. Främst skruva trall. Hitintills kör han med min Blå Bosch 18V så använder jag gamla skruvdragaren.
Han brukar säga att han är trött i armen efter en stund. Finns det nån bra lättare maskin? Kanske 12V? Helst med 2 batterier eftersom de inte kommer räcka lika länge. Bra för mig också om jag gör mindre jobb som skruva ihop skåp eller nåt
.
Tacksam för förslag på vad som kan passa!
Tänkte köpa en skruvdragare till min grabb, 8 år. Han har hjälpt mig mycket i sommar med diverse snickeriarbete. Främst skruva trall. Hitintills kör han med min Blå Bosch 18V så använder jag gamla skruvdragaren.
Han brukar säga att han är trött i armen efter en stund. Finns det nån bra lättare maskin? Kanske 12V? Helst med 2 batterier eftersom de inte kommer räcka lika länge. Bra för mig också om jag gör mindre jobb som skruva ihop skåp eller nåt
Tacksam för förslag på vad som kan passa!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 921 inlägg
Ikeas ska väl vara ganska välbyggd för att vara på gränsen till en leksak .. Iofs inbyggt batteri tror jag?
De är väl rätt vanligt att 12v-maskiner har batteri i handtaget, vilket gör dem tjockare, kanske inte så smidigt om man har mindre händer ..
De är väl rätt vanligt att 12v-maskiner har batteri i handtaget, vilket gör dem tjockare, kanske inte så smidigt om man har mindre händer ..
GSR 12V-15 FC finns i ett bra kit med vinkel mm. Tycker det är en förträfflig maskin om man vill slippa köpa en ny maskin när behovet uppstår och det är trångt som fanken, man behöver komma åt nära en vägg osv.
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gsr-12v-15-fc-06019F6000
Helt klart den maskin jag föredrar när 18V maskin inte behövs. Möjligen kan jag tänka mig att handtaget är lite för tjockt, speciellt för en 8-åring. Problemet med denna klassen av maskiner är ju att mycket av batteriet ska in där man håller och gör därför handtaget lite tjockare. men Jag har inga problem med den och min 6åring har kört en del med den, fast mest på lek. Men jag tror de finns på Bauhaus så ett besök där o prova på är nog inte fel
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gsr-12v-15-fc-06019F6000
Helt klart den maskin jag föredrar när 18V maskin inte behövs. Möjligen kan jag tänka mig att handtaget är lite för tjockt, speciellt för en 8-åring. Problemet med denna klassen av maskiner är ju att mycket av batteriet ska in där man håller och gör därför handtaget lite tjockare. men Jag har inga problem med den och min 6åring har kört en del med den, fast mest på lek. Men jag tror de finns på Bauhaus så ett besök där o prova på är nog inte fel
Vår grabb nu 10 år gillar min Dewalt 10,8. En äldre variant av denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2586585
Bra handtag för barnhand.
Har en Makita 12v uppe i stugan som också lånas men den har som Boschen battetiet i handtaget och blir lite klumpigare för en liten hand.
Bra handtag för barnhand.
Har en Makita 12v uppe i stugan som också lånas men den har som Boschen battetiet i handtaget och blir lite klumpigare för en liten hand.
Även Bosch 10,8V kan rekommnderas. Den får mina barn använda. Jag fick med den när jag köpte deras multislip på 10,8V (billigare med skruvdragare än utan när jag handlade).Kretikos skrev:
Mina Makita 10,8/12V har inte batteriet i handtaget. Små och smidiga. Bra grepp för oss med korta fingrar. Men som sagts så är det nog bäst att klämma och känna i butik.
Välj en mutterdragare, belastar armar/händer betydligt mindre då den inte drar.
Använder det själv när det passar t.ex. skruva trall, mm.
Finns många olika fabrikat och modeller ett ex. bara:
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gds-12v-115-06019E0100
Använder det själv när det passar t.ex. skruva trall, mm.
Finns många olika fabrikat och modeller ett ex. bara:
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gds-12v-115-06019E0100
Duktigt kille. All heder.M Mikael K. skrev:Hej!
Tänkte köpa en skruvdragare till min grabb, 8 år. Han har hjälpt mig mycket i sommar med diverse snickeriarbete. Främst skruva trall. Hitintills kör han med min Blå Bosch 18V så använder jag gamla skruvdragaren.
Han brukar säga att han är trött i armen efter en stund. Finns det nån bra lättare maskin? Kanske 12V? Helst med 2 batterier eftersom de inte kommer räcka lika länge. Bra för mig också om jag gör mindre jobb som skruva ihop skåp eller nåt.
Tacksam för förslag på vad som kan passa!
Köpte ett kit med två 10.8v maskiner från dewalt för renovering av en lägenhet för några år sedan.
En slagskruvdragare och en vanlig skruvdragare.
Otrolig smidiga och bra maskiner.
Lyckades tillslut bränna motorn på skruvdragaren med en stor hålsåg men köpte en ny som reservdel för under 200kr och bytte enkelt själv.
Har även byggt en brygga med maskinerna.
Batterierna räcker inte jätte länge men har ju två och dom laddas snabbt så aldrig varit ett problem.
små och smidiga maskiner som klarar betydligt mer än vad man tror. (om man inte är dum och kör en T80 hålsåg i en gammal brädvägg...)
En slagskruvdragare och en vanlig skruvdragare.
Otrolig smidiga och bra maskiner.
Lyckades tillslut bränna motorn på skruvdragaren med en stor hålsåg men köpte en ny som reservdel för under 200kr och bytte enkelt själv.
Har även byggt en brygga med maskinerna.
Batterierna räcker inte jätte länge men har ju två och dom laddas snabbt så aldrig varit ett problem.
små och smidiga maskiner som klarar betydligt mer än vad man tror. (om man inte är dum och kör en T80 hålsåg i en gammal brädvägg...)
Produkter som diskuteras: "hålsåg"
Hålsågar
Hålsågar är specialiserade verktyg som används för att skapa perfekt runda hål i en mängd olika material. De kan användas för allt från trä och plast till metall och gips, och kommer i en rad olika storlekar för att passa alla projekt.
Läs mer
De Walt 10,8 både skruvdragare o slagskruvdragare är riktigt bra och 12 v piratbatterier passar så det blir billigt. Har 6 sådana i verkstan och de har fungerat bea i flera år i daglig användning. Många skruvdragare genom åren !M Mikael K. skrev:Hej!
Tänkte köpa en skruvdragare till min grabb, 8 år. Han har hjälpt mig mycket i sommar med diverse snickeriarbete. Främst skruva trall. Hitintills kör han med min Blå Bosch 18V så använder jag gamla skruvdragaren.
Han brukar säga att han är trött i armen efter en stund. Finns det nån bra lättare maskin? Kanske 12V? Helst med 2 batterier eftersom de inte kommer räcka lika länge. Bra för mig också om jag gör mindre jobb som skruva ihop skåp eller nåt.
Tacksam för förslag på vad som kan passa!