Hej!

Tänkte köpa en skruvdragare till min grabb, 8 år. Han har hjälpt mig mycket i sommar med diverse snickeriarbete. Främst skruva trall. Hitintills kör han med min Blå Bosch 18V så använder jag gamla skruvdragaren.

Han brukar säga att han är trött i armen efter en stund. Finns det nån bra lättare maskin? Kanske 12V? Helst med 2 batterier eftersom de inte kommer räcka lika länge. Bra för mig också om jag gör mindre jobb som skruva ihop skåp eller nåt :-).

Tacksam för förslag på vad som kan passa!
 
  • Gilla
TobbeLenn
  • Laddar…
Ikeas ska väl vara ganska välbyggd för att vara på gränsen till en leksak .. Iofs inbyggt batteri tror jag?

De är väl rätt vanligt att 12v-maskiner har batteri i handtaget, vilket gör dem tjockare, kanske inte så smidigt om man har mindre händer ..
 
  • Gilla
ubeda02 och 1 till
  • Laddar…
GSR 12V-15 FC finns i ett bra kit med vinkel mm. Tycker det är en förträfflig maskin om man vill slippa köpa en ny maskin när behovet uppstår och det är trångt som fanken, man behöver komma åt nära en vägg osv.

https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gsr-12v-15-fc-06019F6000

Helt klart den maskin jag föredrar när 18V maskin inte behövs. Möjligen kan jag tänka mig att handtaget är lite för tjockt, speciellt för en 8-åring. Problemet med denna klassen av maskiner är ju att mycket av batteriet ska in där man håller och gör därför handtaget lite tjockare. men Jag har inga problem med den och min 6åring har kört en del med den, fast mest på lek. Men jag tror de finns på Bauhaus så ett besök där o prova på är nog inte fel
 
  • Gilla
Willewonka och 4 till
  • Laddar…
Vår grabb nu 10 år gillar min Dewalt 10,8. En äldre variant av denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2586585
Bra handtag för barnhand.
Har en Makita 12v uppe i stugan som också lånas men den har som Boschen battetiet i handtaget och blir lite klumpigare för en liten hand.
 
Kretikos Kretikos skrev:
Vår grabb nu 10 år gillar min Dewalt 10,8. En äldre variant av denna [länk]
Bra handtag för barnhand.
Har en Makita 12v uppe i stugan som också lånas men den har som Boschen battetiet i handtaget och blir lite klumpigare för en liten hand.
Även Bosch 10,8V kan rekommnderas. Den får mina barn använda. Jag fick med den när jag köpte deras multislip på 10,8V (billigare med skruvdragare än utan när jag handlade).
 
  • Gilla
Sylvek
  • Laddar…
Både makita, hikoki och DeWalt har med slide-batteri och smalt handtag.
 
  • Gilla
Eva a och 1 till
  • Laddar…
Mina Makita 10,8/12V har inte batteriet i handtaget. Små och smidiga. Bra grepp för oss med korta fingrar. Men som sagts så är det nog bäst att klämma och känna i butik.
 
Mina barn har varit nöjda med Bosch 12V (10,8V) sedan många år. (y)
 
Dewalts 10,8v slagskruvdragare måste ju vara perfekt för att skruva trall. Då slipper han vridstyrkan också.
Kul att han får jobba med dig!
 
  • Gilla
Sylvek och 1 till
  • Laddar…
M Mikael K. skrev:
Hej!

Tänkte köpa en skruvdragare till min grabb, 8 år. Han har hjälpt mig mycket i sommar med diverse snickeriarbete. Främst skruva trall. Hitintills kör han med min Blå Bosch 18V så använder jag gamla skruvdragaren.

Han brukar säga att han är trött i armen efter en stund. Finns det nån bra lättare maskin? Kanske 12V? Helst med 2 batterier eftersom de inte kommer räcka lika länge. Bra för mig också om jag gör mindre jobb som skruva ihop skåp eller nåt :).

Tacksam för förslag på vad som kan passa!
Duktigt kille. All heder.
 
Köpte ett kit med två 10.8v maskiner från dewalt för renovering av en lägenhet för några år sedan.
En slagskruvdragare och en vanlig skruvdragare.
Otrolig smidiga och bra maskiner.
Lyckades tillslut bränna motorn på skruvdragaren med en stor hålsåg men köpte en ny som reservdel för under 200kr och bytte enkelt själv.

Har även byggt en brygga med maskinerna.
Batterierna räcker inte jätte länge men har ju två och dom laddas snabbt så aldrig varit ett problem.

små och smidiga maskiner som klarar betydligt mer än vad man tror. (om man inte är dum och kör en T80 hålsåg i en gammal brädvägg...)
 
M Mikael K. skrev:
Hej!

Tänkte köpa en skruvdragare till min grabb, 8 år. Han har hjälpt mig mycket i sommar med diverse snickeriarbete. Främst skruva trall. Hitintills kör han med min Blå Bosch 18V så använder jag gamla skruvdragaren.

Han brukar säga att han är trött i armen efter en stund. Finns det nån bra lättare maskin? Kanske 12V? Helst med 2 batterier eftersom de inte kommer räcka lika länge. Bra för mig också om jag gör mindre jobb som skruva ihop skåp eller nåt :).

Tacksam för förslag på vad som kan passa!
De Walt 10,8 både skruvdragare o slagskruvdragare är riktigt bra och 12 v piratbatterier passar så det blir billigt. Har 6 sådana i verkstan och de har fungerat bea i flera år i daglig användning. Många skruvdragare genom åren !
 
Min 9 åring hade tidigare en liten ryobi.
Men nu använder han en makita proppmaskin. Jag brukar bara se till att vi tar ett mindre batteri.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.